Fahrenheit Nederlandstalige Walkthrough
Ook bekend als: Indigo Prophecy
Uitgever: Atari/2005
Ontwerper: Quantic Dreams
Spelbediening
Als eerste zou ik willen aanraden de tutorial in Fahrenheit te spelen.
Je krijgt aanwijzingen en raakt vertrouwd met de controles.
Het spel heeft namelijk een nogal afwijkende bediening, waar je echt aan moet wennen.
Het is een combinatie van muis en keyboard.
Oefenen in de tutorial is met name van belang voor dat links-rechts gedoe als je bv moet wegspringen voor een auto.
Wat betreft oppakken, neerleggen enzovoorts...
Als je interactief kunt zijn met een voorwerp of persoon, dan zie je boven in je scherm een symbooltje. Meestal kun je aan het symbool al zien, wat je moet doen.
Als je bijvoorbeeld het symbooltje "bed met een pijltje naar beneden" ziet, dan betekent dit dat je kunt gaan liggen.
Ook zie je dan boven in je scherm een klein ovaaltje naast dat symbooltje staan.
Vanaf het midden zie je een witte streep gaan in één van de vier richtingen (boven, beneden, links, rechts). Als je de actie wilt uitvoeren, zoals aangegeven in het symbooltje, dan klik je met je linker muisknop en je houdt de muisknop ingedrukt. Sleep vervolgens je muis een stukje in de richting, zoals aangegeven door de witte streep.
Praten met mensen, gaat op dezelfde manier. Je krijgt diverse opties om antwoord te geven.
Boven in je scherm verschijnt elk antwoord in het kort, met een ovaaltje ernaast.
Klik links en sleep je muis weer in de richting, zoals aangegeven bij het antwoord dat je wilt geven.
Bij antwoord geven zit nog een ander probleem. Je ziet ook een blauwe lijn, die korter wordt.
Geef binnen de tijd van de blauwe lijn antwoord, anders zal de optie die rood oplicht, automatisch je keuze zijn.
Intro
Een herentoilet. Een man urineert, wast daarna zijn handen. Achter een van de deurtjes zit een man met een mes. Zijn arm en het mes zijn bebloed. Dan zien we hoe de man met het mes in trance raakt. Hij staat op, loopt naar de andere man, heeft vreemde visioenen en steekt de man dood.
Dan komt hij weer tot zichzelf en ziet wat hij gedaan heeft. Hij laat het mes vallen.
Hoofdstuk 01: Doc's Dinner - Lucas Kane
Je hebt nu controle over de moordenaar, Lucas. Je zou, als je dat wilde, via de achterdeur het gebouw kunnen verlaten. Maar zoals je rechts onder in je scherm ziet, is Lucas er niet al te best aan toe, nu hij zich realiseert wat hij gedaan heeft. En de omgeving zou ook behoorlijk heftig reageren op de bebloede Lucas.
Beter is het dus, om de sporen uit te wissen en het gebouw onopvallend te verlaten, voordat iemand je hier betrapt met een lijk. Maar doe het snel, want een politie-agent is al onderweg.
N.B.: Er zijn veel acties in dit spel die je kunt doen, gewoon voor de lol, om te kijken hoe het dan afloopt. Wel hebben sommige van die acties gevolgen voor de rest van het spel. Je kunt bijvoorbeeld ook met de andere klanten praten. Of te lang aan tafel zitten. Of vertrekken zonder te betalen. Of geen sporen uitwissen op het toilet en niet het bloed van je handen wassen. Ook kun je door de achterdeur vertrekken of buiten een taxi nemen.
In de walkthrough worden alleen de acties omschreven die noodzakelijk zijn voor de goede afloop van het spel.
Pak het lijk beet en sleep het in een wc-hokje. Doe dit met de links-rechts pijltjestoetsen.
Zet hem op het toilet met je muis.
Tegen de muur onder het raam staat een zwabber. Raap hem op. Zwabber het grootste deel van de grote vlek in het midden weg. Houd dus beide muisknoppen ingedrukt en veeg omhoog en weer omlaag. Hetbloedspoor dat van de grote vlek naar het wc-hokje loopt, kun je niet wegvegen, dus zet de zwabber weer terug.
Kijk dan naar het mes, dat bij een urinoir op de grond ligt. Raap het op en Lucas zal zelf voor de rest zorgen.
Loop tenslotte naar de wastafels. De linker is buiten gebruik. Ga dus helemaal in de hoek staan en gebruik de rechter wasbak om het bloed van je handen en armen te wassen.
Je kunt nu het toilet verlaten. Maar je kunt ook, voor extra punten, nog even naar de condoomautomaat lopen, die aan de muur hangt. Duw ertegen. Hij blijkt stuk te zijn. Blijf er dan tegen meppen, totdat je een munt hoort vallen. Kijk dan weer naar de automaat en raap de munt op.
Verlaat dan het toilet en gedraag je normaal. Loop door het resraurant naar de jukebox. Gebruik hier je munt om een muziekje te spelen.
Loop dan naar je tafel, tweede van rechts vlakbij de toiletdeur, en ga zitten. Raap vervolgens je rekening op, leg hem weer neer. Sta op, betaal je rekening en verlaat het restaurant rustig en onopvallend door de voordeur. Doe dit allemaal zonder op te vallen, maar wél voordat de politie-agent naar het toilet gaat en het lijk vindt, dus nergens lang blijven treuzelen.
Ga buiten naar rechts. Loop verder door de straat en ga tenslotte aan de linker kant de trappen van de metro af.
Hoofdstuk 02: Doc's Dinner - Carla Valenti en Tyler Miles
Carla Valenti en Tyler Miles arriveren in het Restaurant. Je minimale doel is om het moordwapen te vinden. Maar natuurlijk is het beter om meteen zoveel mogelijk sporen te verzamelen.
Neem de denk-optie bij Carla en kijk naar de bloedsporen in de sneeuw, bij de ingang van het restauant. Lopp dan naar binnen en praat met de agent over het lijk en de verdachte. Hij verwijst je naar serveerster Kate en zegt erbij dat je haar vriendelijk moet bejegenen.
Laat Carla met de serveerster praten, die links achteraan aan een tafeltje zit. Vraag naar de verdachte en het slachtoffer. Hoe beiden zich gedroegen en of ze een beschrijving van de dader kan geven. Vraag of ze wet of er een connectie bestaat tussen John en de verdachte en wat ze allemaal gezien heeft. Als ze begint te huilen, reageer je meevoelend.
Praat dan over de gebeurtenissen voor de moord en of de verdachte zich vreemd gedroeg. Daarna mag de serveerster weg gaan.
Sta op en praat weer met de agent. Loop samen naar het toilet.
Laat Carla het bloed op de vloer onderzoeken, evenals het lijk en de zwabber.
Wissel naar Tyler en doorzoek eveneens het lijk. Laat hem ook de afvalbak naast de wasbak bekijken. Soms ligt daar het mes in. Het mes kan echter ook in het waterreservoir van het toilet rechts liggen. Spoel dan het toilet door om het te vinden. Of laat Carla bij het raam kijken. In elk spel ligt het mes op een andere plek, maar Carla of Tyler vinden het wel.
Word Carla en verlaat het toilet. Ga naar het tafeltje waar Lucas zat. Bekijk het kopje koffie en de rekening. Deze kop koffie staat dus niet op de rekening. Kijk ook naar het boek dat onder de tafel ligt en raap het op.
Laat ook Tyler alles bekijken aan Lucas' tafeltje. laat Tyler ook met de agenten aan de bar praten. Als je wilt kun je ook nog een kop koffie drinken of Tyler zijn vriendin laten opbellen. Allemaal goed voor zijn gezondheid.
Je kunt ook nog even de achterdeur uitgaan en in het steegje praten met de zwerver. Vraag of hij iets gezien heeft.
Tenslotte laat je Carla tegen Tyler zeggen dat het tijd is om te vertrekken. Verlaat Doc's dinner en stap in de auto.
Hoofdstuk 03: Lucas' appartement - Lucas Kane
De volgende morgen wordt Lucas wakker in zijn appartement. Hij realiseert zich dat het geen nare droom was en hij inderdaad een moord gepleegd heeft. Overal in zijn bed ziet hij de bloedvlekken.
Sta op en kijk op je nachtkastje. Er liggen medicijnen op. Slik ze en Lucas voelt zich wat beter.
Loop naar de woonkamer. De telefoon gaat. Neem op. Het is de broer van Lucas. Maak een afspraak hem later te ontmoeten. Beluister ook de boodschap die Tiffany achterliet.
Tijd om de boel snel weer netjes te maken. Ga naar de badkamer en was het bloed van je armen. Open daarna het kleine kastje boven de wastafel. Haal er verband uit om je armen te verbinden. Sluit dan het kastje weer. Gebruik daarna even het toilet om van de schok bij te komen.
Loop terug naar de slaapkamer. Open de kleerkast en trek kleren aan.
Ga dan naar het bed en bedek de bloedvlekken met de deken.
Loop tenslotte naar de woonkamer. Bij de pilaar bij de telefoon ligt je bebloede hemd. Raap het op en loop ermee naar de badkamer, waar je het in de wasmachine stopt.
Als je nog tijd hebt, ga je nu naar de keuken. Open de koelkast en drink wat melk. eet iets en drink water, zodat Lucas op krachten komt.
Op een gegeven ogenblik wordt er aan de deur geklopt. Een politie-agent wil een woordje met je spreken. De sleutel van de deur ligt op de tafel naast de keuken. Maak open.
In het visioen ziet Lucas wat de agent allemaal zou kunnen vinden.
In het gesprek zeg je dat het geschreeuw van jou kwam. Je hebt je gesneden aan een glas. En de agent mag best even de woning bekijken. Dit natuurlijk om geen wantrouwen te wekken.
Als je alles verstopt hebt, is er niks aan de hand.
Ben je vergeten het bloed in bed te bedekken, spring dan supersnel voor de slaapkamerdeur en zeg dat je vriendin daar naakt ligt.
Als je je hemd vergeten bent weg te pakken ben je er gloeiend bij.
Als de agent weg is, is het tijd om te vertrekken. Laat de krant bij de voordeur maar liggen. Als Lucas hem leest, verslechterd zijn toestand.
Hoofdstuk 04: Park - Lucas Kane
Zoals afgesproken, ontmoet Lucas in het park zijn broer. Loop rechtdoor in het park en spreek dan broer Marcus aan. Hij staat net voorbij een paar kinderen die in de sneeuw spelen. Kijk onderweg nog even naar de zwerver die op het bankje zit.
Vertel Marcus wat er aan de hand is. Vertel eerst de details van de moord. Laat Marcus je polsen zien. Vraag naar getuigen, de trance, de visioenen en het meisje. Dan vraagt Marcus of je soms ziek bent. Blijf kalm, breek het gesprek niet af, maar kies voor de optie "convince (overtuigen)".
Tenslotte zal Marcus je een kruis aanbieden. Neem het aan, het is een extra leven. Je hebt het nodig voor de komende actie-scenes. Marcus vertrekt dan.
Loop terug. Lucas krijgt een visioen over een jongen die in het bevroren meer valt.
Je krijgt nu de keus de jongen te redden....of omkeren en de agent vermijden. Voor Lucas' gezondheid is het beter om de jongen te redden. Dus als je weer controle over Lucas hebt, ren je onmiddelijk naar voren, door het gat in het hek.
Duik het water in en zwem naar beneden, met de links-rechts pijltjes. Lucas vind het kind, zwemt omhoog en brengt het kind aan wal. Kruip dan zelf uit het water.
Sta op, kniel naast de jongen en luister of hij nog ademt. Begin hem vervolgens te reanimeren. Iedere keer als Lucas tot drie heeft geteld, reanimeer je weer. Na een poosje zal de jongen tot bewustzijn komen.
De politie-agent heeft Lucas inmiddels herkent, maar zal hem vrij-uit laten gaan.
Hoofdstuk 05: Politiebureau - Carla Valenti en Tyler Miles
Carla komt aan bij het politiebureau. Loop door de metaaldetector. Ga de trap op, naar rechts en door de dubbele deur. Loop rechtdoor tot bij het kantoor van Carla en Tyler.
Na een kort gesprekje met Jeffrey en Garrett kun je naar binnen.
Ga aan je bureau zitten en lees de drie emails op de computer.
Ga dan naar de database functie op de computer. Ga met je pijltjestoest naar beneden, totdat je de naam "KIRSTEN" ziet staan. Duw op enter en lees de gegevens.
Vervolgens is het tijd om Tyler uit zijn bed te bellen. Na het telefoongesprek sta je op en wissel je naar Tyler
Als je Tyler bent, sta je op. Om in een beter humeur te komen, kun je nog even om het bed heenlopen en je vriendin bekijken. Kruip nog even gezellig bij haar.
De scene verandert dan weer naar Carla. Drink als Carla een slok water om je ergernis weg te spoelen en bel Tyler vervolgens nog een keer op.
Als je weer Tyler bent, sta je ditmaal serieus op. Neem een douche, kijk in de spiegel om jezelf op te peppen en trek kleren aan. Ze liggen in de kleerkast op de slaapkamer.
Ga naar de keuken en drink een kop koffie. Ga dan naar de woonkamer.
Tylers vriendin is er niet gelukkig mee, dat je aan het werk moet. Ben aardig tegen haar (tender en convincing) en zet desnoods een romantisch muziekje op. Loop dan naar de garderobe bij de deur, trek je jas aan, ga even terug om Sam een zoen te geven en vertrek naar je werk.
Bij het politiebureau aangekomen, loop je door de metaaldetector en daarna de trap op.
Je wordt aangesproken door Jeffrey. Hij wil het geld zien dat je hem schuldig bent. Geef hem een kaartje voor een basketbalwedstrijd, ter waarde van 200 dollar.
Ga het kantoor in en hang je jas op de kapstok bij de deur. Carla begroet je en verlaat dan het kantoor. Ga haar achterna en praat met haar en Garrett over het mes, het koffiekopje, het bloed en het boek. Hierna verdelen Carla en Tyler het werk. Carla zal de autopsie doen en Tyler zal met de serveerster een compositietekening van de dader maken. Zowel Carla als Tyler kunnen koffie drinken als ze het nodig hebben.
Hoofdstuk 06: Naser & Jones Bank - Lucas Kane
Lucas heeft besloten gewoon naar zijn werk te gaan, maar hij voelt zich niet byzonder goed. Als je klaar bent met spugen, verlaat je het toilet en fris je je even op aan de wasbak.
Ga dan naar je kantoor. Op de kaart links zie je een rode punt. Dat is de plek waar je naar toe moet. De blauwe punt geeft aan waar je nu bent.
Ga even aan je bureau zitten en praat met je collega. Je krijgt nu weer een test. Lukt het je, dan kun je even de gedachten van je collega horen.
Open dan de rechter lade om een kruis=extra leven te vinden. Gebruik daarna je computer en Lucas schrikt zich lam.
Na een poosje gaat de telefoon. Lucas' ex-vriendin wil die avond een paar van haar spullen komen ophalen. Stem toe. Dan volgt een visioen, waarin Lucas ziet hoe zijn collega een koffiekopje omstoot.
Werk verder aan je computer en even later zal de telefoon van Warren rinkelen. Hij stoot dan zijn koffiekopje om, precies zoals je voorzag.
Terwijl Warren loopt te mopperen, ga je op weg naar de cabine, waar een probleem mee is. Op de kaart kun je weer zien waar je naar toe moet. Onderweg krijg je nog een visioen. Als je bij de cabine aangekomen bent, begin je de computer te repareren. En dan begint de ellende.
Als op het scherm "MOVE" verschijnt, ren je onmiddelijk terug naar de cabine. Probeer vervolgens zoveel mogelijk links-rechts spelletjes te winnen....het kost je anders teveel levens.
Hoofdstuk 07: Mortuarium - Carla Valenti.
Carla is met de patholoog-anatoom in het mortuarium. Deze onderzoekt het lijk en beschrijft wat hij ziet. Slaag voor zoveel mogelijk testen en Carla krijgt steeds meer informatie over de moord. Daarbij is het ook goed voor haar gezondheid.
Aansluitend vraag je de patholoog-anatoom nog even naar de juiste doodsoorzaak. Hij zal ook vermelden dat hij eerder al met de KIRSTEN-zaak in aanraking kwam.
Hoofdstuk 08: Politiebureau - Tyler Miles.
Kate, de serveerster komt om een compositietekening van de dader te laten maken.
Maak er iets moois van naar eigen inzicht.
Hoofdstuk 09: Lucas' appartement - Lucas Kane.
Lucas zit op de sofa. Tiffany zou vanavond komen, maar ze is er nog niet. Je kunt de tijd even verdrijven met melk drinken uit de koelkast. In een kastje vind je nog wat bonuspunten.
Besteed zo nodig nog wat tijd aan een cd-tje draaien, gitaar spelen of op de boksbal meppen. Ga daarna op bed liggen en probeer nog even te slapen. Als je geen alcohol gedronken hebt, kun je nog wat medicijnen van het nachtkastje gebruiken.
Dan staat Tiffany voor de deur. Laat haar naar binnen.
Als je later op de avond sex met Tiffany wilt, begin je met te vragen of er nog nieuws (news) is. Daarna bied je haar iets te drinken (glass) aan. Ga naar de keuken en haal de fles met gin onder uit het kastje. Schenk de gin in een glas en breng het glas naar Tiffany.
Praat gezellig nog wat met haar over de nieuwe dingen in haar leven, totdat Lucas voorstelt om haar spullen te halen.
Één van de kisten staat naast de telefoon. De andere kist is in de slaapkamer naast het bureau. Breng beide kisten naar Tiffany.
Nu zou je Tiffany kunnen laten vertrekken. Maar leuker is, om eerlijk op haar vraag antwoord te geven (sincere) over je toestand. Doe dan de sentimentele "ik ben zo alleen"-truc. Tiffany zal je dan vragen of je iets op de gitaar wilt spelen. Zet de versterker aan, neem de gitaar en concentreer je. Het ritme is steeds hetzelfde: 2 keer rechts en 1 keer links. Als je dit goed afgaat krijg je de kans Tiffany te kussen (kiss). Hierna volgt een spelletje in bed...
Midden in de nacht wordt Lucas wakker. Hij heeft geluiden gehoord. Sta op, ga naar de woonkamer en zet de tv uit. Open dan de voordeur. In een nachtmerrie-achtige scene zien we Jade, het Indigo kind en...nog iets. De scene is niet best voor Lucas'geestelijke gezondheid. Je kunt hem voorkomen, door de voordeur niet open te maken, maar terug naar bed te gaan, nadat je in de woonkamer niets zag.
Hoofdstuk 10: Kerkhof - Lucas Kane als volwassene en als kind.
Loop over het kerkhof. Loop nog niet naar het graf met de engel, maar loop rechtdoor. Aan het einde rechts ligt een extra leven. Raap het op en loop daarna tot aan het graf waar Marcus staat. Ga naast hem staan en leg de bloemen op het graf van je moeder. Praat met Lucas. Er volgt een flash-back, waarin Lucas weer terug is in zijn jeugd.
Lucas zit alleen, terwijl Marcus met zijn vriendjes speelt. Marcus en de vriendjes gaan vervolgens in de verboden hangar spelen. Lucas krijgt een visioen, waarin hij ziet hoe de hangar ontploft. Dan staat hij op om Marcus te gaan waarschuwen.
Loop naar het rode kruis, dat je op de kaart ziet (inzoomen doe je met 1, op je numerieke pad).
Kijk goed naar de kaart. Lucas is de groene cirkel, de bewakers zijn blauw en je kunt zien in welke richting ze kijken.
Na een paar passen kom je bij een groot hek. Loop hier helemaal naar rechts. Je ziet hier een soort net over het hek hangen. Dit kun je gebruiken om over het hek te klimmen.
Loop dan naar links, dwars over de straat, totdat je bij een groot rotsblok komt. Achter het rotsblok zit een gat in het hek. Kruip erdoor.
Nu moet je een beetje timen. Loop voorzichtig naar voren en verstop je achter de kratten. Na een poosje komt een vrachtauto uit de linker hangar (groen blokje op de kaart). Wacht totdat de soldaten vóór je, je niet kunnen zien en ren dan naar voren. Loop samen met de vrachtauto een paar passen naar rechts, totdat de soldaten aan de linkerkant je niet meer kunnen zien. Let erop dat tegelijkertijd ook de soldaten rechts niet naar je kijken. Dat is ongeveer halverwege tussen de twee hangars.
Laat de vrachtauto langs je rijden, ren naar voren tot aan het einde van de hangar, schuif het doek opzij en en ga dan door het gat naar binnen.
Binnen kom je Marcus tegen, die op jouw aanwijzing meteen naar buiten rent. Maar er zijn nog 3 kinderen binnen, die je moet redden.
Eentje is boven, de trap op, aan het einde van het platform achter een plaat. Hij zal zonder aarzelen meteen vertrekken als je hem aanspreekt.
Het tweede kind is lastiger. Hij verstopt zich tegenover de trap in een soort vliegtuig. Je moet hem eerst overtuigen. Kies in de dialoog voor de leugen (lie) over zijn moeder. Nu vertrekt hij ook.
Het derde kind zit aan de andere kant van de hangar in een kist met een los paneel. Ook hij zal na een kort gesprek vertrekken.
Als je blijft rennen, zou het moeten lukken alledrie de kinderen te redden. Lucas gaat dan vanzelf ook naar buiten.
Terug in het heden, praat Lucas nog even met Marcus.
Hoofdstuk 11: Sporthal - Carla Valenti en Tyler Miles.
Carla en Tyler zijn toe aan wat onspanning, dus bevechten ze elkaar in de boksring. Wel hebben ze eerst nog een warming-up nodig. Als Carla gebruik je wat van de gymspullen met de links-rechts toetsen en daarna drink je wat water.
Met Tyler doe je hetzelfde.
Als beiden opgewarmd zijn treden ze elkaar tegemoet in de ring.
Je vecht als Carla. De eerste die 10 punten heeft, wint.
Hoofdstuk 12: Politiebureau, archief - Carla Valenti.
Carla en Tyler brengen bij hun chef rapport uit over de voortgang van het onderzoek. Vertel de chef dat het waarschijnlijk om en rituele moord gaat en dat je denkt dat de dader opnieuw zal toeslaan.
Hierna gaan Carla en Tyler hun eigen weg.
Als Carla gaan we als eerste naar het archief, om gegevens over de Kirsten-zaak te zoeken.
In de korte gang kun je een bonuskaart vinden.
Daarna volg je de gang naar rechts. Maak met de lichtschakelaar, die rechts aan de wand zit, het licht aan. Ga dan door de deur het archief in.
Carla heeft wat last van engtevrees, dus is het nogal moeilijk navigeren met haar. Probeer de wijzer zoveel mogelijk naar links te houden. Duw op links-rechts gelijkmatig en langzaam. De wijzer heeft de neiging naar rechts te buigen, maar ga niet te snel naar links terug. Ook valt zo nu en dan het licht uit. Blijf staan, totdat het weer aangaat.
Naar het archief ga je als eerste naar de kast helemaal rechts. Draai hier aan het wiel. Pers je dan tussen de kasten door.
In de tweede rij ga je naar de kast helemaal links. Draai aan het wiel. Ga dan naar de kast rechts en draai hier ook aan het wiel.
Nu kom je in een grotere ruimte, waar een archief-terminal staat. Hij is echter niet actief.
Draai dus naar links en pers je tussen de eerste kastenrij. In de tweede rij draai je dan het wiel aan de kast links, zodat de weg naar de schakelaar vrij komt. Zet hem om, zodat de terminal stroom heeft.
Ga terug naar de terminalruimte. Nu moet je nog de Kirsten-tape vinden aan de andere kant van de ruimte. Draai het linker wiel om een doorgang te maken in de tweede rij. Wring je erdoor. Draai dan aan het eerste wiel dat je ziet, aan de linker kast.
Ga terug de kamer in. Draai aan het rechter en linker wiel. Nu heb je een doorgang rechts gemaakt in de tweede rij. Ga naar de tweede rij en draai dan aan het wiel aan de rechter kant.
Nu kun je tussen de geopende kasten de band vinden die je zoekt.
Loop met de band naar de terminal en stop hem erin. Carla verneemt dat Robert Mitchell de detective was die aan de Kirsten-zaak werkte.
Hoofdstuk 13: Boekhandel - Tyler Miles.
Tyler gaat naar de boekhandel om informatie te zoeken over het boek, dat ze onder het tafeltje in het restaurant vonden.
Ga in de boekhandel de trap af naar de man die op de vloer knielt. Spreek hem aan en probeer zijn aandacht te krijgen. Als hij eindelijk zover is, kan hij je niet helpen.
Neem afscheid en loop weg. De man zal Tyler terugroepen. Hij wil je helpen als jij iets voor hém doet. Hij zoekt eenzelfde exemplaar van het boek dat hij je geeft.
Als je het boek hebt, ga je naar het kleine tafeltje bij de trap.
Bekijk eerst even het boek van Lucas. Blader er driemaal doorheen en bekijk dan met het vergrootglas de hoek linksboven. Er staat geschreven. Ga er met het vergrootglas overheen totdat Tyler het leest. Leg dan het boek weg en er zal een stuk papier uitvallen. Raap het op.
Bekijk nu het boek dat de man je gaf nauwkeurig met het vergrootglas. Het is geschreven door "de Gruttola". Loop naar het bureau aan de andere kant van de ruimte. Leer hier het een en ander over de indeling van de boeken naar schrijver en jaar. De Gruttola valt onder de witte sectie.
Ga dan de trap op. Rechts naast de ingang staat een tafel waar je nog meer info krijgt over schrijvers en jaartallen. Nu weet je dat de Gruttola uit 1796 stamt.
Ga tenslotte naar de derde verdieping, waar je in de witte sectie het juiste boek haalt.
Loop met het boek naar de eigenaar van de boekhandel en overhandig het. Nu wil hij eindelijk een paar vragen beantwoorden. Vraag naar het boek en aan wie het verkocht is. Jammer genoeg zijn de antwoorden niet erg nuttig. Verlaat dus de winkel weer.
Hoofdstuk 14: Agatha's huis - Lucas Kane.
Lucas wil nu Agatha gaan opzoeken, de mystica die hem door Marcus werd aanbevolen. Haar huis is makkelijk te vinden aan het einde van de straat. Overigens kun je in het bushokje aan de overkant van de straat een zeer bekende zwerver zien.
Ga voor de deur van Agatha's huis staan, bel aan. Niemand reageert, dus open de deur en laat jezelf dan naar binnen. Loop rechtdoor, door de woonkamer en dan door de deur links de slaapkamer in. De blinde Agatha zit hier in een rolstoel. Stel je voor en zeg dat je haar naam van Marcus hebt. Ze vraagt of je haar naar de raven kunt brengen.
Als je het nodig hebt, kun je nog een extra-leven halen bij het nachtkastje. Rijd Agatha dan met haar rolstoel door de woonkamer, door de hal, naar de kamer aan de linker kant, waar ze haar vogels houdt. Praat met Agatha over moord en visioenen, voordat ze je vraagt of je de vogels wilt voeren. Haal dan het vogelzaad uit het kleine kastje en voer alle vogels.
Praat daarna weer met Agatha en praat nogmaals over de visioenen die je hebt. Ze bevoelt Lucas's armen en wil dan terug naar de woonkamer. Dus rol haar naar de woonkamer en plaats haar aan de tafel in het midden van de kamer. Agatha zal je vertellen wat je nu nodig hebt.
Buk bij het lage kastje naast de deur. Open de lade en haal de kaarsen eruit. Plaats de kaarsen in de kandelaars. Ga nu via de hal naar de keuken, die tegenover de vogelkamer ligt. Haal hier lucifers. Ze liggen rechts op de tafel.
Terug in de woonkamer steek je alle kaarsen stuk voor stuk aan.
Nu nog de kamer verdonkeren. Trek de gordijnen dicht en maak het licht uit. De lichtschakelaar zit naast de deur naar de hal. Ga tenslotte naast Agatha zitten en de seance zal beginnen. Lucas krijgt een blik in zijn verleden. Ook leert hij dat hij gelinkt is aan het orakel en ziet wat het orakel ziet.Concentreer je en probeer het zo goed mogelijk te doen, totdat Agatha ermee stopt en zegt dat Lucas de dag erna terug moet komen.
Hoofdstuk 15: Politiebureau schietbaan - Carla Valenti.
Loop naar de voorlaatste schietplek en spreek Mitchell aan. Praat met hem over de Kirsten-zaak. Na een korte woordenwisseling zal hij Carla uitdagen tot een schietwedstrijd. Ze gaat erop in.
Zet de bril op, neem het pistool en schiet op de zwarte figuren die je op een witte ondergrond ziet. De witte figuren zijn burgers en die mag je natuurlijk niet raken. Vergeet niet zo nu en dan aan de linkerkant je pistool te laden, je hebt geen onbeperkte munitie.
Als je echt geen zin hebt om te schieten, hoef je het niet te doen. Dat gaat echter wel ten koste van Carla's geestestoestand.
Na de eerste oefening kun je Mitchell ondervragen over de Kirsten-zaak en over een mogelijke verklaring voor de moord. Hierna volgt weer een schietoefening. Vervolgens kun weer verder praten.
Hoofdstuk 16: Politiebureau binnenplaats - Tyler Miles.
Op de binneplaats van het politiebureau spelen Tyler Miles en Jeffrey een partijtje basketbal. Spot eerst een beetje met de kleding van Jeffrey, daaran krijg je de regels. Voor Tylers humeur is het natuurlijk het beste om te winnen.
Hoofdstuk 17: Lucas'appartement - Lucas Kane en Marcus Kane.
Na het verwarrende gesprek met Agatha, keert Lucas terug naar zijn flat. De telefoon rinkelt, dus neem hem op. Lucas hoort een vreemde stem en dan begint het te waaien.
Concentreer je om de rondvliegende objecten op tijd te ontwijken. Daarbij volgt dan ook nog een links-rechts spelletje totdat je uiteinelijkuitgeput op het balkom belandt.
Als je het een en ander redelijk overleefd hebt, kruip je in de rol van Marcus.
Ga naar de deur van Lucas'flat, de eerste deur aan de rechter kant en kijk ernaar. Bel dan aan.
Vervolgens breek je links-rechts de deur open.
Daarna ren via de openstaande balkondeur het balkon op. Kijk eerst naar beneden, naar Lucas, die aan de rand hangt. En red hem tenslotte met snelle links-rechts bewegingen.
Hoofdstuk 18: Carla's appartement - Carla Valenti en Tyler Miles
Carla staat thuis in haar ondergoed als de telefoon gaat. Neem op en luister naar Tyler, die niet verder komt met zijn onderzoek. Zeg hem dat hij je even dat fragment op de fax moet zetten.
Kleed je daarna aan en ga naar het toilet.
Dan gaat de deurbel. Maak open en je ziet buurman Tommy met een fles wijn. Laat hem binnen en ga in de keuken een paar glazen halen.
Nadat je gezellig samen wat gedronken hebt, haalt Tommy zijn Tarot-kaarten tevoorschijn. De uitkomst is niet zo best voor Carla. Pep haar hierna wat op door tv te kijken.
Kruip dan in de huid van Tyler. Zet je computer aan. Kijk naar het "Web-icoon" en kijk dan naar de "World" pagina. Tyler ontdekt dat het stuk papier, dat hij in Lucas' boek vond, een effectenijstje is.
Bel Carla op, om het te vertellen. Ze vraagt Tyler het even te faxen. Raap het papier dus op en fax het. De faxmachine staat naast de deur.
Word hierna weer Carla en haal het papier van je fax, die naast de laptop, bij de keuken staat. Kijk ernaar. Loop dan naar buurman Tommy, bel aan en laat hem het papier zien. Hij zal vertellen dat je via het watermerk erachter kunt komen waar het vandaan komt.
Ga terug naar je flat, bel Tyler op en vertel hem dat.
Als Tyler haal je het originele stuk papier weer van je fax. Ga ermee aan je bureau zitten en maak de bureaulamp aan. Schuif dan met je pijltjestoetsen het licht rond, totdat je het watermerk ziet.
Als je daarna mag kiezen wie er naar de bank gaat, kun je voor Carla kiezen.
Hoofdstuk 19: Naser & Jones Bank - Lucas Kane en Carla Valenti of Tyler Miles.
De volgende ochtend zit Lucas weer monter aan zijn bureau te werken. Dan krijgt hij een visioen dat Carla eraan komt. (Of Tyler natuurlijk, als je voor hem hebt gekozen). Sta op van je stoel en raap het stuk papier op dat rechts op je bureau ligt. Het is eenzelfde lijstje als Tyler/Carla in het boek vond. Lucas zal het stuk papier verstoppen.
Aan de linker kant van het bureau ligt een boek van Shakespeare. Verstop ook dit boek. Ga dan weer rustig zitten en wacht op Carla.
Carla komt binnen en begint aan de ondervraging. Belangrijk is nu dat de mentale toestand van Lucas hoog genoeg is, anders doorstaat hij deze ondervraging niet. Lucas heeft ook weer vreemde visioenen. Vertel Carla zoveel mogelijk de waarheid. Alleen over het verband om je arm moet je liegen.
Als je Carla erg wantrouwend hebt gemaakt, zal ze ook vragen of je die avond in het restaurant was. Dit geef je natuurlijk ook niet toe.
Op een gegeven ogenblik zal Lucas vragen of hij even naar het toilet kan gaan.
Je speelt dan verder als Carla. Raap de pen op, die rechts op het bureau ligt. Bekijk de foto's op het bureau en probeer de lades open de maken of de computer de bekijken. Dit lukt soms wel en soms niet, waarschijnlijk afhankelijk van het verdacht dat Carla heeft.
Uiteindelijk zal Carla de pen hebben en óf het Shakespeare boek, óf het printje, óf de inscriptie op de foto. Elk van de drie voorwerpen zal Lucas verdacht maken.
Als Lucas terugkomt van het toilet, zal Carla vertrekken.
Hoofdstuk 20: Agatha's huis - Lucas Kane.
Lucas gaat, zoals afgesproken, terug naar Agatha.
Ga het huis in en loop door naar de woonkamer. Lucas vind Agatha...dood. Nu is het een kwestie van snel zijn, want de politie is reeds onderweg.
Ren naar de keuken en raap het mes op, dat op de keukentafel ligt. Ren dan naar de vogelkamer. In de middelste kooi zie je iets liggen. Maak de vogelkooi open met het mes.
N.B.: Een andere methode is. Je gaat meteen naar de vogelkamer. Open de lade met het vogelvoer. Ditmaal zie je hier een sleutel liggen. Met de sleutel kun je dus ook die kooi open maken.
Als de kooi open is, haal je een stuk papier eruit. Het blijkt een krantenknipsel te zijn dat Agatha hier voor je achter gelaten heeft.
Ren dan weer naar de woonkamer en verlaat het huis via het balkon.
Hoofdstuk 21: Tyler's huis - Tyler Miles en Politiebureau - Carla Valenti.
Tyler komt thuis van zijn werk. Sam vraagt hem de oven even aan te maken en 2 glazen champagne in te schenken. Doe dus wat ze vraagt.
Zet daarna op Sams verzoek een muziekje op en dans met haar.
Je schakelt vanzelf over naar Carla, die nog op kantoor zit te werken.
Garrett belt op om te zeggen dat hij je een email heeft gestuurd met de vingerafdrukken van Lucas, die op de pen zaten. Ook heeft hij een lijst gemaakt waarop staat wie op de dag van de moord een taxi heeft geneomen vanaf het reataurant. Nu weet je waarom het beter was te voet te gaan.
Ga aan je bureau zitten en kijk naar je computer. Klik op "Examine" (bekijk) en dan op "Memorize" (sla op) de vingerafdrukken.
Ga dan aan Tylers bureau zitten. Klik hier op "Examine" (bekijk) en dan op "Link" (vergelijk) de gegevens die Tyler heeft over het moordwapen.
Nu heeft Carla een directe link naar Lucas als dader.
Tussendoor zal agent Martin binnenkomen, die vertelt dat hij Lucas heeft laten lopen in het park toen Lucas dat kind redde.
Om een tweede link naar Lucas als dader te krijgen, kun je dus nog de twee Shakespeare boeken vergelijken. Of het postbakje "in" bekijken en hier de werknemerslijst van de bank vergelijken met de intialen op de foto van Lucas' bureau.
De derde link naar Lucas krijg je als je de foto van Lucas laat zien ana agent Martin. Hij zal bevestigen dat hij die man op de avond van de moord in het restaurant heeft gezien.
Als je Lucas op de avond van de moord, vanuit het restaurant naar zijn broer Marcus hebt laten opbellen, kun je ook nog de lijst met telefoonnummers vergelijken. En als de compositietekening 100% gelukt is, kan Lucas ook hieraan geďdentificeerd worden. Bel Tyler op en zeg hem dat hij naar het bureau moet komen.
Sam vindt het niet leuk, maar daar is niets aan te doen.
Hoofdstuk 22: Tussenfilmpje vanaf Agatha's huis.
Je krijgt een scene te zien, die je alleen kunt bekijken. Lucas ziet wat het Orakel op dit moment doet, namelijk via een onschuldig persoon een moord plegen in een wasserette. Ook krijgt Lucas nog een visioen van een meisje in het groen.
Hoofdstuk 23: Lucas' appartement - Carla Valenti en Lucas Kane.
Je speelt Carla en je bent samen met Tyler op weg om Lucas te arresteren. Als Tyler stilstaat, open je de deur van Lucas' appartement. Het ziet er dus vreselijk uit daarbinnen.
Laat Carla ook de deur naar de slaapkamer en de badkamer openen. Ze ontdekt dat Lucas niet thuis is.
Je schakelt over naar Lucas, die natuurlijk een visioen heeft waarin hij ziet dat er op hem gewacht wordt. Je zult hierna alle mogelijke moeite moeten doen om uit handen van de politie te blijven. Het belangrijkste daarbij is, dat je nog genoeg kracht in je vingers hebt, om je aan een helicopter vast te grijpen.
Hoofdstuk 24: Politiebureau - Carla Valenti en Tyler Miles.
Op het politiebureau moeten Carla en Tyler verslag uitbrengen aan hun chef. Het maakt niet uit wie van de twee je laat antwoorden, beiden reageren negatief op de opmerkingen van hun chef. Het beste is dus om de antwoorden gewoon een beetje tussen Carla en Tyler te verdelen.
Aan het einde van het gesprek worden nog zaken geregeld met betrekking tot de moord in de wasserette.
Hoofdstuk 25: St. Paul's Kerk - Lucas Kane.
Nadat Lucas ontsnapt is, heeft hij zijn bescherming gezocht in de kerk waar zijn broer werkt. Hier brengt hij de nacht door.
Als je een vrouwenstem hoort, sta je op. Het is Agatha! Vraag haar waarom uitgerekend jij die moord moest plegen en wie hier allemaal achter steekt.
Dan wordt je aangevallen door de stenen standbeelden in de kerk en heb je al je vaardigheden nodig.
Als dit allemaal voorbij is, wordt Lucas wakker en staat Marcus bij hem. Leg hem het een en ander uit. Vraag daarna wat Marcus van de hele zaak vindt. Marcus denkt dat Lucas hartstikke gek geworden is.
Sluit het hoofdstuk af door te kiezen voor "Lucas".
Hoofdstuk 26: Wasserette - Carla Valenti en Tyler Miles.
Carla en Tyler komen per auto aan op de nieuwe plaats delict, de wasserette.
Stap uit en stuur Tyler naar binnen. Praat dan zelf even met Garret. Vraag hem naar sporen en of er iets gevonden is, dat naar Lucas verwijst. Ga na het gesprek naar binnen. Laat Carla de lijken en de telefoon goed bekijken, evenals de bloedsporen op de grond. Bekijk ook de sneden op de armen van de man.
Laat Tyler ook naar de lijken en de telefoon kijken. Vergeet de bonuspunten niet, die in de wasmand zitten. Hierna kun je met Carla praten en het pand weer verlaten.
Hoofdstuk 27: Tiffany's appartement - Lucas Kane.
Nu hij weet dat de politie hem zoekt, kan Lucas niet meer terug naar zijn eigen flat. Hij wil nu onderdak zoeken bij ex-vriendin Tiffany.
Loop rechtdoor en ga bij de kruising naar rechts. Volg de straat. Na een poosje krijgt Lucas een visioen: de voordeur wordt bewaakt door agenten.
Loop dus terug. Ga een klein zijweggetje links in. Klim over twee hekjes en loop verder, totdat je de politie om de hoek ziet. Blijf even staan en als de agenten niet jouw kant uit kijken, ren je rechtdoor naar de regenpijp in de hoek. Klim omhoog.
Boven op de richel beweeg je snel links-rechts om niet naar beneden te vallen. Ga naar links over de richel, de hoek om en bij de volgende regenpijp weer naar beneden.
Hierna klim je over het hek. Kijk naar links naar de zijkant van Tiffany's woning. Loop naar het tweede raam. Dit is gesloten. Je hebt nu twee mogelijkheden om binnen te komen. Zoek een steen bij de hoek van het tegenoverliggende gebouw en gooi het raam in. Of forceer het raam zelf open met links-rechts duwen.
Ben je eenmaal binnen geraakt, dan kun je even op bed gaan liggen om bij te komen. Loop dan door de woonkamer naar de keuken. Haal hier iets te eten en te drinken.
Ga tenslotte terug de woonkamer in en zet de TV aan. Kijk TV en Lucas hoort de naam van Professor Kuriakin, een kenner van de Maya cultuur. Hierna zet Lucas zelf de TV uit.
Je kunt in de badkamer nog een extra leven vinden. In ieder geval zal Tiffany nu snel thuiskomen. Leg haar de situatie uit. Kort daarna klopt Tyler op de deur.
Er zijn diverse plekken waar Lucas zich nu kan verstoppen: onder het bed, in de kleerkast, in de kast in de woonkamer. Tyler vindt hem niet, maar Lucas moet wel even ervoor zorgen dat hij geen paniekaanval krijgt.
Hoofdstuk 28: Psychiatrische inrichting - Carla Valenti.
Carla gaat naar de Bellevue Inrichting om met Janos te spreken. Hij is de moordenaar van de Kirsten-zaak. Assistent Barney vertelt haar waar ze hem kan vinden. Loop dus rechtdoor en dan tweede gang rechts.
Ga de cel in en praat met Janos over Kirsten. Vertel hem dat hij niet gek is en vraag nogmaals naar Kirsten. Praat dan over de andere moorden. Vertrek dan.
Op dat moment valt de stroom uit en wordt het donker. Carla krijgt meteen last van haar claustrofobie. Buig links af en blijf dan aan de rechterkant lopen. Een volgende gek zal je zo voorbijlopen.
Als je bij een deur komt, ga je meteen naar binnen. Het licht gaat aan je je bent omsingeld door gekken. Ren snel verder door de grote glazen deur om jezelf in veiligheid te brengen.
Hoofdstuk 29: Museum - Lucas Kane.
Loop het museum in en zoek Professor Kuriakin, die achterin aan het werk is. Spreek hem aan en vertel hem dat je een journalist bent. Maak een grapje als hij zegt dat hij de indruk heeft dat hij je kent.
Volg de prof naar een afbeelding van een Maya God. Stel vragen over de Slang (snake) en de Offer-Ceremonie. Loop naar een volgende afbeelding en stel dan vragen over het Ritueel, zodat je daarna meer over het Orakel en degenen die het uitvoeren te weten komt (executor en conclusion). Trek hierna je conclusies.
Nu zegt de professor te weten dat je geen journalist bent. Vertel hem de waarheid (truth). Laat hem vervolgens je onderarmen zien, om hem ervan te overtuigen dat je onschuldig bent. De professor zal je dan geloven en je voorgaan door de deur naar de garage, zodat je kunt ontsnappen. Wel moet je eerst nog een paar auto's ontwijken.
Voor de professor overlijdt, zal hij je nog informatie geven over de Codex en het Indigo Kind.
Daarna wordt je geraakt door het Orakel en verlies je het bewustzijn.
Hoofdstuk 30: Onbekend - Lucas Kane.
Lucas komt je bij op een onbekende plek. Voor hem staat het Orakel. Vraag het Orakel waarom jij een moordenaar moest worden en waarom je nu moet sterven.
Na het gesprek roept hij een zwart beest, dat je moet ontwijken. Als je uiteindelijk struikelt, zal Agatha je redden. Ze vertelt Lucas dat hij een onschuldige maagd moet vinden die geofferd kan worden.
In de volgende scene heeft Lucas een visioen. Hij ziet hoe het Orakel rapporteert aan zijn Meesters. Dus het Orakel beheerst Lucas, maar wordt op zijn beuert zelf ook beheerst! Duw rustig en relaxed op de knoppen om de hele scene te kunnen zien.
Hoofdstuk 31: Hotel - Lucas Kane, Marcus Kane en Carla Valenti.
Lucas ligt ergens in een hotel in bed en heeft een visioen. Hij ziet hoe het Orakel Marcus belaagt.
Sta op als Lucas, loop om het bed heen naar de telefoon en bel Marcus in de kerk op. Marcus hoort de telefoon, maar wordt tegelijkertijd reeds door het Orakel belaagt.
Dan wordt je Marcus. Ren onmiddelijk door de deur recht tegenover je. Neem de telefoon op, die op het bureau staat.
Je wordt nu weer Lucas. Zeg tegen Marcus dat je geen tijd voor uitleg hebt (no time).
Als Marcus sluit je snel de deur af, waar je doorheen kwam.
Dan zeg je als Lucas dat Marcus de politie moet bellen en wachten.
Op hetzelfde moment staan Carla en Tyler op het punt het hotel waar Lucas is, te bestormen.
Als Carla loop je naar Tyler, die voor een deur staat. Trap de deur in.
Caral en Tyler merken dat het de verkeerde kamer is.
Zoek de juist kamer met nummer 369 aan het einde van de gang.
Als Carla en Tyler de kamer in gaan, is de vogel zo te zien reeds gevlogen. Carla en Tyler vertrekken weer. En prompt komt Lucas weer tevoorschijn.
Neem de telefoon op. Lucas verneemt dat Tiffany gekidnapped is.
Hoofdstuk 32: Oude kermis - Lucas Kane.
Bij de oude kermis aangekomen, zie je weer een zwerver voor je. Dezelfde die Lucas ook al zag bij het restaurant. Ook is er een raaf, die Lucas de juiste weg wijst. Volg de raaf in de richting van de achtbaan. Je kunt ook eerst nog even naar rechts lopen om achteraan een extra leven te zoeken.
Bij de achtbaan staat een kleine verlichte hut. Ga naar binnen. Je kunt hier stroom op de achtbaan zetten en een wagentje roepen. Ga daarna weer naar buiten en stap in het karretje. Zet de veiligheidsstang naar beneden.
Boven aangekomen, doe je de stang weer omhoog en stap je uit.
Nu komt het erop aan voorzichtig over de balk naar Tiffany te lopen. Druk voorzichtig links-rechts op korte afstandjes, je hoeft daarbij niet fanatiek in het midden van de meter te zitten, als de uitslag maar niet té groot is.
Aan de overkant aangekomen kun je Tiffany bevrijden, al helpt dat uiteindelijk niet veel, als het Orakel weer opduikt.
Hoofdstuk 33: Militaire basis - Lucas en Marcus als kinderen.
Lucas droomt. Wek jezelf en maak daarna ook Marcus wakker, die in het onderste bed ligt. Klim samen door het raam naar buiten en sluip langs het huis, tot je een schijnwerper ziet.
Je hebt ook weer een kaart waarop je kunt zien waar de soldaten (blauw) en waar jullie (groen) zijn. De route naar het rode kruis is in geel aangegeven.
Ga rechts de hoek om en loop verder voorbij de schijnwerper. Aan het einde van het huis staan rechts twee soldaten, die zo nu en dan in jullie richting kijken. Wacht tot ze de andere kant op kijken en loop naar het volgende huis. Blijf dicht langs de muur, zodat je niet in de schijnwerper staat. Als de schijnwerper wegdraait, kun je weer naar het volgende huis rennen.
Hier komt een soldaat jullie tegemoet. Draai je dus om, ren om het huis heen en verstop je achter de jeep. Als de soldaat voorbij gelopen is, kun je weer verder.
Ga achter het huis naar rechts en verder tot de volgende hoek. Ook hier zie je weer een soldaat.
Loop dan langs het huis terug en gooi een steen om de hoek, zodat de soldaat afgeleid wordt. Dan kun je verder lopen. Ga langs de schijnwerper verder op het voorgetekende pad op je map.
Loop tussen de huizen door tot aan de hoek, waar weer een soldaat wacht. Laat Marcus om het huis heen rennen en hier de vuilnisbak omver schoppen.
Nu kan Lucas ongezien in de paal klimmen. Let op de schijnwerpers en ga voorzichtig naar de overkant, waar je langs de paal weer naar beneden kunt.
Nu kun je naar de hangar rennen, die je eindpunt is. Let wel weer op dat de schijnwerpers je niet in hun licht vangen. Aan de zijkant is een deur die je kunt openmaken. Ga hierdoor naar binnen, de hal in. Stap tenslotte in de lift en door de andere deur weer eruit.
In de volgende scene duw je weer op de goede knoppen om de conversatie te horen tussen het Orakel en zijn Meesters.
Hoofdstuk 34: Kerkhof - Carla Valenti.
Carla loopt op het kerkhof . Ga naar het graf met de verse bloemen, het graf van Tiffany.
Dan komt Lucas aanlopen. Hij vertelt Carla wat er gebeurd is.
Praat vol vertrouwen (trusting) met Lucas over hemzelf en het Orakel. En over het slachtoffer en de andere moorden. Vraag ook hoe je Lucas kunt helpen.
Tenslotte zal Carla besluiten met Lucas samen te werken omdat ze hem gelooft.
Hoofdstuk 35: Onbekend - Lucas Kane.
Lucas heeft weer een visioen, waarin hij het indigo Kind ziet. Let vooral op de achtergrond, die geeft je een aanwijzing waar dit Kind zich bevindt.
Hoofdstuk 36: Politiebureau - Carla Valenti en Tyler Miles.
Carla en Tyler luisteren naar de radio. Praat met elkaar. Tyler zegt dat hij de indruk heeft dat Carla iets achterhoudt. Laat Carla dit toegeven (admit), dat is beter voor haar geestestoestand.
Dan komt Sam aangelopen. Laat Tyler naar haar toe gaan en met haar praten. Sam zal Tyler een ultimatum stellen. Laat Tyler dan ervoor kiezen met haar mee te gaan (leave).
Neem daarna afscheid van Carla en vertrek.
Hoofdstuk 37: Weeshuis - Lucas Kane.
Carla rijdt Lucas naar het weeshuis dat hij in zijn visioen herkende, als de verblijfplaats van het Indigo Kind.
Stap uit en loop het weeshuis in. Negeer de non en loop haar voorbij de gang in. Achteraan links is de juiste kamer. Ertegenover hangt het schilderij dat Lucas in zijn visioen zag.
Je kunt nog even de andere kamers doorzoeken voor bonuspunten (tweede deur links) en een extra leven (rechts achteraan), maar denk eraan dat je tijd beperkt is.
Ga dan de kamer in en til het kind van het bed. Loop terug naar de gang, waar je ineens tegenover het Orakel staat. Vlucht dan rechts door de nooduitgang, het dak op.
Nu volgt een lange actie-scene, waar je al je capaciteiten nodig hebt om het Orakel te verslaan en de polite te ontwijken.
Tenslotte eindig je in een kamer, waar je de dode Agatha weer treft.
Lucas ontdekt wat Agatha in werkelijkheid is. Weiger het kind af te staan! Bescherm jezelf dan tegen de aanval. Lucas en Carla zullen hierna wegrennen en de welbekende zwerver volgen.
Hoofdstuk 38: Geheime ondergrondse basis - Lucas en Carla.
Volg de man door de tunnels en via een lift naar een groepje zwervers. Als Lucas eerder Marcus heeft weten te redden, zul hij hem hier ontmoeten.
Loop na de ontmoeting naar het vuurtje. Stel je voor en praat met de zwervers. Ze zullen je vertellen wie zij zijn: de onzichbaren. Bogart vertelt Lucas dat ze het plan opgevat hebben naar de militaire basis te gaan. Als je het Indigo kind hebt, dan willen ze haar daarheen brengen. Heb je haar niet, dan willen ze haar daar gaan bevrijden.
Lucas trekt zich nu even terug voor een hazeslaapje.
Als Carla kun je nu je handen aan het vuur warmen en wat rondkijken voor een extra leven en bonuspunten. Aan het einde van de tunnel vind je een radio. Om hem te laten werken heb je batterijen nodig. Die vind je in een zaklamp in een treinstel.
Loop tenslotte naar Lucas in de eerste wagon en ga gezellig bij hem liggen "slapen".
Hoofdstuk 39: Militaire basis - Lucas Kane.
Lucas heeft een droom. Hij is weer een kind en ligt in bed.
Sta op en open de deur. Luister op de gang naar het gesprek tussen je ouders, die in de woonkamer zijn. Tijdens haar zwangerschap heeft Lucas' moeder te dicht bij dat ding met zijn gevaarlijke straling gestaan. Dat is de reden warom Lucas al die visioenen krijgt.
Lucas' vader betrapt zijn zoon op luistervinken.
Terug in de wakende wereld zijn Carla en Lucas op weg naar de militaire basis.
Stap uit de auto en worstel tegen de wind in naar de deur. Stap in de lift en ga naar beneden.
Het maakt nu niet uit of je het Indigo Kind hebt of niet. Je zult moeten vechten tegen het Orakel en tegen de machine.
Als je wint en als je het Indigo kind hebt, maak je een happy-end mee.
Als je het gevecht niet wint, zal Lucas overleven, maar ook zal de wereld koud blijven en overheerst worden door het kwade
Autor: Marjo
Source: adventurespel.nl
Language: Dutch
Monday, December 12, 2005
<< HOME
<< HOME
Previous News
- Fahrenheit (indigo Prophecy) Wallpapers
- Le Premier Ministre et le Ministre de la Culture r...
- Radio Drama
- Fahrenheit Soluzione Italiano
- Fahrenheit (la soluce) Francais
- Fahrenheit (la soluce) Francais
- EDGE: VideoGame Culture David Cage Interview
- Fahrenheit (Indigo Prophecy) Walkthrough
- Fahrenheit (Indigo Prophecy) Walkthrough
- Fahrenheit (Indigo Prophecy) Old Screens