OMIKRON

 HOME : LINKS  ABOUT : RSS 


game


Fahrenheit - návod (Czech)

Detailní návod na interaktivní psychologický thriller Fahrenheit by vám měl pomoci k co nejlepšímu výsledku ve všech kapitolách hry a zároveň upozornit na události snižující duševní zdraví postav, což může vést až k předčasnému ukončení hry. V návodu též najdete popsané pozice skrytých bonusových karet, kterými odemykáte bonusy v menu hry (obrázky, videa, či soundtrack) - ty jsou vyznačeny kurzívou v textu.

Snad nejlepším a zároveň nejďábelštějším aspektem této adventury je právě iluze rozvíjení příběhu podle toho, jak hru kdo hraje. Spoustu maličkostí ve hře ovlivňuje dění dané části hry a následky některých rozhodnutí lze zpozorovat v příběhu i mnohem dále. Ale ať se vám to líbí nebo ne, hra má svůj předepsaný scénář a toho se pevně drží. To, co vám vtírá pocit jedinečnosti, ve stylu vašeho hraní, jsou ony jedinečné detaily, které mají za následek např. přidané téma do rozhovoru. Jak už jste možná leckde slyšeli, hra má skutečně hned několik konců. Narozdíl však od třeba takového Silent Hillu, celý průběh hraní na nich závislý není a odvíjí se až od činů v úplném závěru.

Obecné tipy


- Ve většině částí hry je možné uvést danou postavu do deprese snížením hodnoty duševního zdraví na nulu. Přestože hra je právě o dosažení opačného výsledku, není na škodu si takovou depresi občas zkusit a to čistě z toho důvodu, že objevíte zajímavé a často rozdílné konce u postav, které ovládáte.

- Ve většině kapitolách s Carlou a Tylerem je nutné se mezi jednotlivými postavami přepínat (standardně klávesa ENTER). Tato možnost je zobrazená vždy v pravém horním rohu obrazovky a to v podobě portrétu druhého kolegy. Některé věci lze dělat pouze z konkrétní postavou.

- Často se vám přihodí, že po dokončení určité kapitoly budete mít na výběr postavu, se kterou chcete, aby příběh pokračoval. Nemusíte mít ale strach, všechny kapitoly nakonec stejně projdete, jde jen o to, v jakém pořadí.

- Obtížností, kterou lze měnit kdykoli v hlavním menu hry, snižujete nebo naopak zvyšujete, náročnost jednotlivých miniher.

- Ukládání je automatické a v jednotlivých kapitolách se projevuje vždy probliknutím červeného kolečka v pravém horním rohu (často si jej ani nevšimnete). Každou kapitolu navíc lze opakovat výběrem z hlavního menu hry a to buď nezávazně bez ukládání (Without Saving), pod novým přihlašovacím jménem (With New Login), a nebo pod stávajícím přihlašovacím jménem, avšak se ztrátou dalších dokončených kapitol (With my Current Login).

Minihry


Ve hře narazíte na několik druhů miniher, které otestují nejen vaše reakce, ale také výdrž a rychlost vašich prstů. I když při prvním setkání s minihrou vám pravidla hra sama vysvětlí, určitě neuškodí vysvětlit jejich fungování:

Tato je čistě o schopnosti vašich prstů mačkat střídavě dvě tlačítka a to co nejrychleji dokážete po omezenou dobu.

Jakkoli je tento ukazatel podobný předchozímu, jde v něm o pravý opak. Cílem není mačkat tlačítka co nejrychleji, ale dle potřeby tak, aby se ryska pohybovala uprostřed.

V rozhovorech často dostanete na výběr hned několik možných odpovědí, které se volí pomoci směru myši, případně páčky na gamepadu. Nestihnete-li odpovědět zvolit do časového limitu, což se vám díky velmi krátkému času na rozmyšlenou stane jistě vícekrát, hra sama zvolí to nejneutrálnější odpověď.

K této minihře potřebujete především pohotové reakce. Vždy před započetím se na obrazovce zjeví nápis „Get Ready!“, který vám říká, že si máte připravit obě ruce na směrové klávesy, případně páčky u gamepadu. Na obrazovce se vám rázem objeví dva kruhy barvami rozdělené do čtyř světových stran a sotva je zpozorujete, už se začnou rozsvěcovat jejich jednotlivé strany a to často i na obou kruzích současně. Vaším úkolem je tyto směry opakovat co nejrychleji. Když stisknete špatný směr, lze se ještě při hbitém přehmatu opravit a hra vám to uzná. Pokud máte obtížnost nastavenou na střední, nebo nižší, nemusíte být navíc v opakování směrů stoprocentně úspěšní.

1) Vražda



Postava: Lucas Kane
Místo: Restaurace Doc's Dinner

První kapitola je také obsahem demoverze. Hned úvodní scéna je co do způsobu provedení velmi bohatá a zároveň se úzce váže s kapitolou druhou. S ohledem na to, co uděláte, nebo naopak neuděláte v restauraci, se rozhovory a důkazy pro/proti jen mírně liší.

Poté, co procitnete z tranzu, jehož následky leží před vámi, v podobě neznámého mrtvého muže, nemeškejte a uchopte tělo oběti, které následně odtáhněte do kabinky (+5). Dále není od věci uchopit mop a masivní krvavou skvrnu vytřít (+5). Poté si jděte umýt ruce do pravého umyvadla k zrcadlu (+5) a napravo od mušle třikrát použijte automat, čímž získáte minci (+5). Ještě zbývá sebrat ze země a ukrýt (provede automaticky) zakrvácený nůž (+5) a můžete se vydat k východu z toalet.

Po pravé straně hned za prvním hostem je váš stolek s jídlem, zasedněte za něj a najezte se (+5) i napijte (+5). Ještě než ale vstanete od stolu, koukněte se na účet a nechte příslušné peníze na stole. Než opustíte restauraci, můžete u policisty zapnout Jukebox (+5). Vyjděte z budovy jedním ze dvou vchodů (+5) a zamiřte buď z křižovatky rovně k taxíku (+10), nebo napravo k metru (+10). Mějte ale na paměti, že použití taxíku je pro policii lépe vystopovatelné.

• Jestliže...
- se budete na WC, nebo i uvnitř restaurace, zdržovat příliš dlouhou dobu, policista za vámi přijde.
- se neopláchnete od krve, způsobíte v restauraci zmatek.
- vás netrápí Lucasův duševní stav, stačí se opláchnout a restauraci opustit, ať už se zaplacením, nebo bez něj.
- policista objeví tělo na toaletě a vy už budete mimo restauraci, nevyplatí se dlouho venku postávat, co nevidět totiž přijede policejní vůz, před kterým se nelze schovat.

• Trestné body
Prozkoumání okna na WC (-5)
Použití mince na telefon (-5)
Snaha dostat se za pult (-5)
Rozhovor s chlapíkem v kšiltovce (-5)
Rozhovor s číšnicí (-5)
Rozhovor s policistou (-10)
Odchod bez zaplacení (-10)

2) Vyšetřování



Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Doc's Dinner

Přepněte se na postavu Tylera a promluvte si s policistou u jukeboxu (+5), stejně jako s oběma kolegy u pultu opodál (2x +5). Hned za pultem je také dobré Tylerovi nalít kafe, aby se trochu probral (+5) a ještě můžete dojít zavolat své dívce z telefonu u zadního východu (+5). S Carlou též vypijte kafe na povzbuzení (+5) a hned poté prozkoumejte stůl úkladného vraha, pod ním naleznete knížku Shakespeara (+10). Nyní si jděte promluvit s otřesenou servírkou Kate a po jejím výslechu jděte použít telefon (+5).

Přesuňte se na WC, kde s oběma postavami prozkoumejte tělo oběti a poté některou z možností:
a) s Tylerem vytáhněte vražednou zbraň z odpadkového koše (+10).
b) s Carlou vejděte do levé kabinky a z výklenku u země seberte vražednou zbraň (+10).
c) s Tylerem jděte do pravé kabinky, kde při spláchnutí objevíte vražednou zbraň (+10).
d) v případě, že jste se vražednou zbraň v 1.kapitole neobtěžovali ukrýt, naleznete ji na zemi u mušlí.


obrázek z hraní 1. kapitoly, kde jsou zobrazeny všechny body popsané výše

S Carlou prozkoumejte krvavou skvrnu na podlaze levé kabiny (+5) a s Tylerem dojděte kolegům u pultu sdělit nové poznatky. Zbývá už jen vyjít před restauraci a odjet autem pryč.

• Trestné body
Zapnutí jukeboxu (Tyler -5)
Použití mušle na WC (Tyler) -10
Rozhovor s bezdomovcem (Tyler -10, Carla -5)
Pokus vejít zadními dveřmi do restaurace z venku (Tayler i Carla -10)

3) Den poté



Postava: Lucas Kane
Místo: Lucasův byt

Jakmile vstanete z postele, ustláním zakryjte skvrny od krve (+5) a ze stolku si vezměte prášky proti bolení hlavy (+10). Vyjděte z ložnice a uslyšíte zvonit telefon, jděte k němu a zvedněte ho (+5). Pokud tak neučiníte, spustí se záznamník a poté oné osobě můžete zavolat nazpět. Pro lepší náladu si dojděte do lednice pro lok mléka (+5) a hned vedle u dřezu se můžete osvěžit ještě vodou z kohoutku (+5). V horní skříňce nad umyvadlem navíc naleznete první bonusovou kartu (bonus +5).


U sloupu seberte zakrvácenou košili a odkráčejte s ní do koupelny. Zde vložte košili do pračky (+5) a dejte si sprchu. Po očistě se přemístěte k zrcadlové skříňce a na rány použijte obvaz (+10). Jakmile však skříňku zavřete, dobrá nálada vám zděšením opět mírně klesne (-20), trochu zlepšit si ji můžete použitím WC (+5) a puštěním rádia v obýváku (+5). Nyní si jděte vzít čisté šaty z šatníku v ložnici a po chvilce trávení v jednom z pokojů vás zasáhne předtucha příchozího policisty, který zanedlouho také zazvoní. Seberte proto klíč ze stolu uprostřed obýváku a jděte mu otevřít v případě, že postel i košili od krve jste už zabezpečili (pokud ne, v dostatečně dlouhém časovém limitu to lze napravit).

V rozhovoru pro nulové podezření se vymluvte na řev od pořezání se od skla a bez okolků souhlaste s malou obhlídkou (odpovědi 2 a pak 1). Po zběžné prohlídce bytu policista sám odkráčí. Teď už vám stačí jen použít hlavní dveře k odchodu pryč, ale to by byla určitě škoda, když na balkóně poté co v animaci odletí vrána, najdete po své levici druhou bonusovou kartu (bonus +10).

• Jestliže...
- zapomenete zakrýt krvavé stopy na posteli a vpustíte si policistu dovnitř bytu, máte ještě šanci situaci zachránit bleskovým skokem před dveře (v případě úspěchu v minihře) a výmluvou, že máte v ložnici buď nevrlého psa, nebo neoblečenou dámu.
- policistovi před dveřmi dojde trpělivost, která je zobrazena v podobě ubíhající linky v horní části obrazovky, vyrazí dveře a zatkne vás.
- se zaměříte jen na nejdůležitější věci typu zamaskování stop, ošetření a obléknutí, můžete stihnout z bytu odejít dříve, než policista dorazí.
- zkombinujte prášky s alkoholem, který se nachází pod pultem naproti ledničce, ukončíte tím nadobro Lucasův život.
- požijete alkohol jednou (láhev najdete pod pultem naproti ledničce), pouze se vám na chvíli zhorší orientace a zlepší nálada (+5). Pokud ho ale budete popíjet opakovaně až do úplného klesnutí duševního zdraví, donutíte Lucase spáchat sebevraždu skokem z balkónu.

• Trestné body
Pohled na fotku na stole s počítačem (-5)
Přečtení novin (-5)
Sledování televize (-5)
Pobyt na balkóně bez řádného oblečení (-10)
Opakovaná bolest hlavy při nepoužití prášků (-10)

4) Zpověď



Postava: Lucas Kane
Místo: Park

Vydejte se cestou, až dojdete na malé kruhové náměstíčko se sochou uprostřed. Po pravé straně uvidíte odbočku, po jejíž cestě narazíte na bonusovou kartu (bonus +20), vraťte se k soše a jděte si promluvit se svým bratrem a páterem v jedné osobě. Na konci rozhovoru (-5 až -15) vám nabídne svůj kříž, přijmete-li ho, získáte tím život navíc.

Následný běh událostí vám dá volbu buď do neštěstí nezasahovat, a nebo skočit rychle do vody za chlapcem, vytáhnout ho na břeh a poskytnout mu řádnou první pomoc, kterou docílíte stisknutím hrudníku vždy, když Lucas napočítá do tří. Záchranou děcka se nejen dostanete pryč, ale také potěšíte svou dušičku (+20).

• Jestliže...
- se vám záchrana chlapce nepodaří, v průběhu snažení o jeho záchranu, hra končí.

• Trestné body
Odchod pryč od neštěstí bez jakéhokoliv zásahu (-30)

5) Policejní práce



Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Policejní stanice

Projděte jedním z detektorů a než se vydáte po schodech, napravo od nich je další karta (bonus +10). Nahoře si můžete dát z automatu kávu (+5) a poté se vydejte do pravého rohu, kde sídlí vaše kancelář, cestou vás zastaví Jeffrey (-5). V kanceláří si můžete zahrát s jojem na stole pro zlepšení nálady (+5), věřte ale, že fígle se stále opakují dokola a delší hraní nepřináší žádný další užitek. V rohu je ještě voda, kterou se můžete osvěžit (+5). Zasedněte za svůj stůl, z pravého šuplíku si můžete vzít další speciální kartu (bonus +5) a v počítači si můžete otevřít bezejmenný mail (-5), z nějž klíčové slovo „Kristen“ lze následně vyhledat v databázi případů. Je čas zvednout telefon a vytáhnout tak parťáka z postele.

Přepněte si na Tylera a jakmile vstanete z postele, můžete se uspokojit pohledem na svou dívku z její strany postele (+5). To vám zpřístupní další možnost a tou je intimní postelová chvilka (+20), které uděláte přítrž jedině v roli Carly při opětovného použití telefonu (Tyler – 10). Jděte si dát do koupelny sprchu (+5) a také použijte toaletu (+5), vedle které se válí další bonusová karta (bonus +10). Pohled do zrcadla vás taktéž uspokojí (+5) a to ať už je to v koupelně, nebo ložnici. V ložnici se z šatníku oblékněte a jděte do vedlejšího pokoje za svou milou, můžete nechat hrát desku (+5) a dojděte si vypít kávu. Tím spustíte rozhovor (+20 až -30), ve kterém stačí dát 4. a následně 3. odpověď pro maximálně úspěšné vyklouznutí z nadhozeného tématu. Oblečte si kabát z věšáku, jděte ještě své dívce dát pusu na rozloučenou (+10) a byt opusťte.

Stejně jako s Carlou i Tylerovi na stejné cestě do kanceláře můžete dopřát šálek kávy z automatu (+5). Těsně před kanceláří vás zastaví Jeffry (-5) a ať už v rozhovoru odpovíte jakkoli, dojde na dohodu týkající se zápasu v basketbalu. V kanceláři si pověste kabát na věšák a kromě vody v rohu (+5) si ještě vylepšíte svůj duševní stav hrou s basketbalovým míčem (+5). Vyjděte z kanceláře a jděte za Carlou sedící u jednoho ze stolů.

• Trestné body
Čtení emailu od Kirstena (Carla -5)
Zjištění nepřítomnosti Tylera na okresku (Carla -5)
Odchod z domu bez polibku (Tyler -30)

6) Alternativní realita

Postava: Lucas Kane
Místo: Banka Naser & Jones

Než odejdete z WC, nezapomeňte si umýt ruce (+5) a v zrcadle spatříte bonusovou kartu (bonus +10). Dle obrázku vpravo se můžete ještě zastavit u automatu na kávu (+5) a posbírat dvě bonusové karty (bonus +5,+10), poté jděte na červeně označené místo na mapě, což je vaše pracoviště. Zasedněte za stůl a z pravého šuplíku seberte extra život, brzy se bude hodit.

Následnou mezihrou můžete zjistit, co si o vás kolega myslí, ale ubere vám to morálku (-5). Pusťte se do práce na PC, po animaci (-20) zazvoní telefon. Zvolte v rozhovoru kladnou odpověď (+10) a po další vizi a následném zjištěním problému s PC opusťte kancelář. Jistě si povšimnete, že v kabinkách najednou nikdo není, dle mapy postupujte až k červenému bodu, který je namířen na počítač, který začněte opravovat. Následuje dlouhá akční scéna, kde záleží jen na vašich hbitých reflexech, případně počtu životů. Nejde ovšem o nic nezvládnutelného, na konci se vám ze šoku sníží duševní hodnota (-20).

• Trestné body
Pohled na fotku bývalé přítelkyně v levém šuplíku stolu vaší kanceláře (-5)
Odmítnutí na konci telefonního rozhovoru (-5)

7) Rekonstrukce činu



Postava: Carla Valenti
Místo: Márnice

V této části jde o vaše pohotové ruce ve čtyřech mezihrách stejného typu, ze kterých se při úspěšném překonání dozvíte toto:

- Oběť vraha nespatřila až do posledního okamžiku, neměl nejmenší šanci vzdorovat.
- Spadl a poranil si lebku.
- Oběť viděla něco velmi pro ni překvapujícího, což naznačuje rozšíření zorniček.
- Vrah je levák.

• Trestné body
Selhání v každé minihře (-10)

8) Tyler & Kate



Postava: Tyler Miles Místo:
Policejní stanice

Klasické skládání co nejvěrohodnějšího portrétu podezřelého (v tomto případě Lucase), jež vás na konci ohodnotí procenty shody. Vůbec si nemusíte dělat hlavu s tím, když podobnost nevystihnete, na pozdější děj hry to zásadní vliv nemá. Přesto přesnou podobu můžete vypozorovat z přiloženého obrázku, čímž docílíte shody 100% (thx Robotron).

9) Ztracená láska



Postava: Lucas Kane
Místo: Lucasův byt

Pro zlepšení nálady, což jistě po posledním zážitku Lucas určitě potřebuje, můžete pustit rádio (+5), nebo si hudbu vytvořit sami hrou na kytaru (nejprve je třeba zapnout tzv. kombo hned u kytary). Po úspěšně absolvované skladbě na libovolné téma (zkazit můžete maximálně dva akordy) budete ohodnoceni kladnými body (+10), ovšem každá další skladba sebelépe zahraná již užitek nepřináší.

Pokud je vaše duševní hodnota stále na příliš nízké úrovni, můžete se vyřádit na boxovacím pytli (+10), jako minule se napít mléka z lednice (+5) nebo alkoholu (+5). I tentokrát najdete ve skříňce kuchyňského koutu bonus (bonus +5). Ještě si můžete dojít na WC (+5) a spolykat prášky v ložnici u postele (+10), ne ovšem v případě, že jste požili alkohol. Až se dostatečně vyřádíte, jděte si lehnout (+10).

Probudí vás až zvonění vaší bývalé, jděte tedy otevřít. V rozhovoru zvolte volbu „stuff“, čímž dostanete za úkol Tiffany najít a donést dvě krabice s její iniciály. První je hned v rohu za pohovkou a pro druhou musíte jít do ložnice, nachází se mezi stolem s PC a postelí. Jakmile obě krabice položíte před ní, rozhovor pokračuje:

1) Můžete jí dát najevo svou mrzutost a nechat jí odejít odpovědí „leave“ (-20), poté si jděte znovu lehnout.
2) Nebo zvolte odpovědi „sincere“ (můžete jí i nalít drink, ale výsledek to neovlivní), „sentimental“ (+5) a „alone“, písničku nezakažte (+10) a v dalším dialogu zvolte polibek „kiss“ (+30) - následuje postelová scéna.

Uprostřed noci se probudíte za velmi podivných okolností, dveře všude otevřené a přístroje zaplé. Vyjděte buď hlavními dveřmi z bytu, nebo se vraťte do postele a spěte dál.

• Jestliže...
- zkombinujte prášky s alkoholem, který se nachází pod pultem naproti ledničce, ukončíte tím nadobro Lucasův život.
- požijete alkohol jednou (láhev najdete pod pultem naproti ledničce), pouze se vám na chvíli zhorší orientace a zlepší nálada (+5). Pokud ho ale budete popíjet opakovaně až do úplného klesnutí duševního zdraví, donutíte Lucase spáchat sebevraždu skokem z balkónu.

• Trestné body
Pohled na fotku na stole s počítačem (-5)
Tiffany odchází s krabicemi příliš brzy (-20)
Falešné hraní na kytaru pro Tiffany (-10)

10) Hra na schovávanou



Postava: Lucas Kane
Místo: Hřbitov

Na cestě u první odbočky vpravo leží karta (bonus +5). Jakmile dojdete na rozcestí, uvidíte svého bratra. Ještě než ho ale navštívíte, jděte z křižovatky doleva pro extra život (v podobě křesťanského kříže ležícího na hrobce). Potom, co vás Marcus uvítá, položte na hrob kytici květin.

Ve vzpomínkách jakožto malý Lucas je třeba po animaci vyrazit napravo od první závory k plotu, který přelezte. Přeběhněte doleva do výkopu podél pravého plotu a v místě s balvanem prolezte dírou v plotě. Nyní si za druhým souborem beden přikrytými plachtou počkejte, než vyjede z hangáru nákladní vůz a za ním se skryjte před zraky strážných (po jeho pravé straně cestujte kus s ním). Jakmile budete přibližně uprostřed strážných, projděte do zadu k hangáru a prolezte zakrytým otvorem.

Od této chvíle vám utíká drahocenný čas, projděte mezi regály a dostaňte se až na druhý konec hangáru. Naproti schodům je trup letadla, v němž se schovává chlapec první (k trupu je třeba jít zezadu a v rozhovoru zvolit lež „lie“ - 4.volba dialogu). Hned naproti trupu jsou schody, kde na konci patra najdete pod deskou schovaného druhého. Ten poslední je v bedně nedaleko trhliny, kterou jste do hangáru prolezli (+10).

• Jestliže...
- vás spatří některý ze strážných v zakázané oblasti, nebo snad řidič nákladního vozu, budete vráceni na začátek mapy.
- vyběhnete z hangáru dříve, než všechny tři kamarády najdete a přesvědčíte, aby odešli, třebaže nevyprší čas, hangár vylétne do povětří stejně, jako když čas vyprší.

• Trestné body
Selhání v záchraně všech kamarádů (-20)

11/12) Přátelské utkání



Postava: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Tělocvična

Hra vám sice dá na výběr kapitolu buď za Carlu, nebo Tylera, ale protože jsou oba spolu, jediné co volba ovlivní, je mírně pozměněná úvodní animace, kterou komentuje právě buď Carla, nebo Tyler.

Před začátkem zápasu je třeba oba policisty rozcvičit. S Carlou se můžete rozhýbat buď na podložce, posilovacím stroji, boxovací hrušce, nebo laně (+10), poté se ještě můžete napít z láhve na lavičce (+5). Přepněte si na Tylera a s ním se můžete vydat buď na činky, kliky na podložce, nebo posilovací stroj na nohy (+10). Samo sebou i Tyler má možnost se kdykoliv napít (+5).

Ať už si vyberete způsob rozehřátí jakýkoli, musíte úspěšně absolvovat nejméně dva cviky, a nebo jeden dvakrát. Osobně za nejlehčí považuji pro Carlu šplh po laně a pro Tylera kliky na podložce. Až budete připraveni, můžete si ještě před vstupem do ringu dojít do rohu pro bonusovou kartu (bonus +10). Nehledě na navolenou postavu, v ringu ovládáte prostřednictvím známé minihry Carlu a jejím vítězstvím získáte cenné body k dobru (+20). Kdo první dosáhne deseti povedených úderů na protivníka, vyhrává.

• Jestliže...
- dokončíte zápas v ringu, můžete si ho zopakovat výběrem kladné odpovědi v dialogu, ale další body za výhru už nezískáte.
- v ringu prohrajete, nevadí, příběh bude pokračovat i tak bez následků.

• Trestné body
Poněkolikáté pokažený trénink (Tayler i Carla -5)

13) Hlášení



Postava: Carla Valenti
Místo: Policejní archív

Na výběru odpovědí předběžného hlášení takřka nezáleží, proto jej můžete navolit čistě podle sebe. Hned naproti schodům spatříte v uličce kartu (bonus +10), napravo před mříží si rozsviťte a poté mřížemi projděte. Odteď budete muset kontrolovat Karlinu klaustrofobii – stačí vyrovnávat ukazatel v dolní části obrazovky na střed a to i během animací. Otočte připevněným kolem na archivu napravo a projděte uličkou. Pusťte se do otočení dalšího kola nejprve nalevo a poté vpravo, jen tak se dostanete až do srdce archívu s terminálem uprostřed.

Správnou kazetu je třeba hledat v oddělení s rokem 1990. Otočte se doprava a nalevo pohněte kolem, projděte uličkou a na její konci otočte kolem dalším. Vraťte se k terminálu a stejným kolem jako na začátku otočte zpět, abyste mohli otočit kolem napravo a projít tak uličkou, na jejíž konci otočte dalším kolem u spisu 1990-2000. Ve zpřístupněné uličce si už jen stačí vyzvednout správnou kazetu a to z pravé strany shora.


S tou jděte k terminálu, ale zjistíte, že do něj nevede proud, proto se musíte vydat po stopách kabelu na opačnou stranu. V zadní části otočte kolem napravo a poté nalevo – ve zpřístupněné uličce je spínač. Vraťte se k terminálu a použijte kazetu (+20).

• Jestliže...
- ztratíte kontrolu nad Carlinou klaustrofobií, není třeba hrát celou část od znova, Carla se po chvíli uklidní a vy můžete mřížemi projít znovu.
- uchopíte špatnou kazetu z jiného oddělení, po použití na funkční terminál vám bude sdělen omyl.

• Trestné body
Pokaždé, když neuspějete v udržení Carly v klidu (-10)

14) Hlášení #2



Postava: Tyler Miles
Místo: Takeův obchod s knihami

Na výběru odpovědí předběžného hlášení takřka nezáleží, proto jej můžete navolit čistě podle sebe. Sejděte schody naproti vchodu a hned pod nimi se koukněte na knížku za pomocí lupy, 3x otočte stránku a v levém horním rohu zamiřte lupou na písmo. Poté si knížku uložte k sobě a vypadne vám podezřelý ústřižek, který seberte (+20). Jděte si promluvit s čínským majitelem obchodu (vpředu u knih). Nebude ovšem ochoten vám pomoci. Když už ale pomalu s nepořízenou budete odcházet, ukáže se, že vám přeci jen pomůže, ale rozhodně ne jen za pěkný úsměv. Předá vám jednu knihu a požádá vás o nalezení druhé ze stejné série.

S knihou jděte nejprve ke stolku s lupou, abyste prozkoumali její desky, jmenuje se „De Gruttola“. S tímto vodítkem jděte ke vstupním dveřím obchodu a napravo od nich zalistujte v seznamu knih, dozvíte se, že kniha je z roku 1796. Když se vrátíte k Číňanovi a za ním se kouknete do knihy na stole, zjistíte, že tento rok můžete zařadit do kategorie 1700-1800, která je ve třetím patře. A protože kniha začíná písmenem D, přichází v úvahu skupina A-E, jež nese bíle označení (regálů s bílím štítkem je sice hned několik vedle sebe, ale Tyler už sám rozpozná do které šáhnout).

Nalezenou knihu doneste Číňanovi (+10) a po zjištění nových informací o Shakespearově díle se před schody objeví karta (bonus +20). Obchod můžete nyní opustit, ale napravo od vchodu za schodištěm je ještě jedna karta, kterou byste neměli minout (bonus +20).

15) Agáta



Postava: Lucas Kane
Místo: Dům Agáty

Zazvoňte u dveří po levé straně, a protože se nikdo nebude ozývat, sami se pozvěte dál. Jděte do pokoje na konci chodby, ale ani zde nikdo není, a tak pokračujte dalšími dveřmi po levé straně. Zde najdete paní Agátu, která kromě toho, že je na vozíku, je i slepá (za ní je na nočním stolku extra život). Požádá vás o převezení do pokoje ke svým ptákům. Vedle v koupelně najdete v rohu bonusovou kartu (bonus +20).

Zavezte jí do počáteční chodby a vstupte do dveří nalevo od vchodu, křik ptáků vycházející z místnosti jen těžce přeslechnete (snad jen při vypnutých bednách :-). Až teprve zde se postarší dáma rozpovídá, zatím ale jen o ptácích a po chvilce vás požádá o další laskavost. Tentokrát chce, abyste ptákům nasypali trochu zrní, to najdete v dolním šuplíku poličky v rohu. Až obsloužíte tři klece v pokoji, vraťte se k rozhovoru. Po jeho skončení odvezte stařenku do obývacího pokoje, kde vysloví své předposlední přání.

Tak tedy… vedle dveří, kterými jste sem vstoupili, je malý stolek. V jeho horním šuplíku najdete svíčky a pro zápalky je třeba dojít do kuchyně, která se nachází napravo od vstupních dveří domu (naproti ptačímu pokoji). Zápalky leží na kuchyňském stole u okna, je zde také další karta (bonus +5). Vraťte se do obýváku, na stůl uprostřed postavte 3 svíčky, zapalte je a promluvte si znovu s Agátou. Nyní zbývá ještě zhasnout světlo (vypínač je hned u dveří vedoucích na chodbu), zatáhnout oba závěsy a posadit se ke stolu. V následující minihře se budete v hypnóze dostávat hlouběji ke svým ztraceným vzpomínkám (+20).

• Trestné body
Každé procitnutí z hypnózy nedostatečným soustředěním (-5)

16) Otázky a nábojnice



Postava: Carla Valenti
Místo: Policejní střelnice

Jděte si promluvit se seržantem Mitchellem do poslední řady a po vyzvání se chopte zbraně a zastřílejte si na cíle, viz obrázek. Doporučuji při hraní gamepadem přepnout na myš. Za každý správný zásah se vám přičte čas, po který můžete dál střílet (nezapomínejte také nabíjet, munice máte neomezeně). Protože se ale cíle stále zrychlují, po chvilce už je nemožné je trefovat, a tak střelba skončí. Nemusíte být ale ani tak dobří střelci na to, abyste získali kladné body za dobrou střelbu (+10).


Rozhovor pokračuje a posléze ho prokládá další střelba stejného rázu. Po skončení druhé střelby brzy na to skončí i rozhovor.

• Trestné body
Mizerná střelba (-10)

17) Dvojnásobek nebo nic



Postava: Tyler Miles
Místo: Před policejní stanicí

Pokud si v úvodním rozhovoru ze soupeře uděláte legraci (make fun), zvedne to Tylerovi náladu (+5). Stejně jako u boxu v ringu, i zde se hraje do deseti a to prostřednictvím známé kruhové minihry (viz 1.díl návodu). Během hry navíc při dobrém mačkání směrů dostáváte další body do sebevědomí (+5) a to několikrát. Za výhru získáte další nášup bodů (+20).

• Trestné body
Prohra (-20)

18) Vichřice



Postava: Lucas Kane a Markus Kane
Místo: Lucasův byt

Sotva vejdete do dveří svého bytu, už zvoní telefon – dojděte ho zvednout, záznamník se tentokrát sám nespustí. Nyní se připravte na životu nebezpečnou a velmi dlouhou minihru, která končí, jakmile Lucase dostanete na balkón. V roli Marcuse se vydejte k prvním dveřím po levé straně a zazvoňte. Protože ale nikdo nejde otevřít a za dveřmi je něco slyšet, po vyražení dveří přispěchejte k Lucasovi visícímu z balkónu (+10).

19) Temné znamení



Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Karlin byt/Policejní stanice

Dojděte zvednout telefon a hned poté si přepněte na Tylera. Seberte ústřižek ze svého stolu a jděte ho dát do faxu u věšáku (+5). Vyjdete-li z kanceláře, můžete se občerstvit u automatu na kafe (+5) a také sebrat kartu ležící na jednom ze zadních stolů (bonus +5). V kanceláři si lze, stejně jako posledně, basketbalovým míčem zlepšit náladu (+5) a pramenitou vodou z rohu stejně tak přilepšit (+5). Prozkoumejte buď noviny na Carlině stole (+10), a nebo internetové stránky ve svém počítači a následně jděte parťákovi zavolat, co jste právě zjistili.

Přepněte si znovu na Carlu a zpozorujete, že někdo zvoní u vašich dveří. Věřte však, že počká, a tak se v kuchyňském koutku ještě pokojně stihnete najíst (+5) a třeba si ještě dojít na WC (+5), či z pohovky sledovat TV (+5), a nebo si dát třeba šlofíka v ložnici (+10). Poté si v ložnici ze šatníku oblečte šaty a jděte tomu vytrvalci otevřít (+5).

Sotva souseda usadíte, jděte pro skleničky do rohové kuchyně, nacházejí se v horní skříňce přímo ve středu rohu, přineste je ke stolu a posaďte se. Po přípitku (+5) Tommy začne po chvíli vykládat karty a vás vyzve nejen k jejich zamíchání, ale také obracení. Zde vás hra trochu šálí tím, že vás nechá jak zamíchat karty, tak je vybrat, ale karty holt nelžou, a tak vám vaše budoucnost pokaždé vyjde černě (-30). Jakmile Tommy odejde (+20), jděte zavolat Tylerovi.


V roli Tylera vyjměte ústřižek z faxu a jděte si ho položit zpět na stůl. Zasedněte za svůj stůl, rozsviťte si lampičku a prozkoumejte ústřižek. V mezihře světlo stačí namířit pod papír (+10).

• Jestliže...
- budete míchat karty jako diví a pak začnete otáčet karty, pořád bude výsledek stejný.

• Trestné body
Únava při poflakování se (Tyler -20)
Použití karet (Carla -30)

20) Tváří v tvář



Postavy: Lucas Kane a Carla Valenti/Tyler Miles
Místo: Banka Naser & Jones

Jakmile se dostanete k ovládání, z pravého šuplíku seberte bonusovou kartu (+10), vstaňte od stolu a na pravém kraji se nejprve podívejte na list papíru a poté ho schovejte (stejně jako knížku nalevo od židle). Z úspěšných meziher lze zjistit Carliny myšlenky, které vám pomohou při rozhovoru (v podstatě stačí pro co nejmenší podezření neprotestovat a stále mluvit pravdu „truth“, kromě vašich paží, kde zalžete „Lie“).

Minihry můžete a nemusíte splnit, při jejich splnění se vám ovšem odečte až 50 bodů od psychického stavu. Jakmile Lucas odejde na WC trochu se opláchnout, seberte ze stolu jeho pero (+5) a dále důkazní materiál z levého šuplíku (+5).


• Jestliže...
- v roli Carly sabotujete vyšetřování neprozkoumáním věcí v kanceláři, ovlivní to důkazy, které je možno použít ve 22. levelu (neznamená to ale, že by se pozdější level nedal dohrát).
- Oprava: v rozhovoru zvolíte dialog "restaurant", podřeknete se a tím hra končí.

• Trestné body
Vidiny s brouky (-50)

21) Zpět za Agátou



Postava: Lucas Kane
Místo: Dům Agáty

Vracíte se zpět do ulice před dům Agáty (+20). Vejděte do domu a na konci chodby vstupte do obýváku. Sotva ale vstoupíte dovnitř, zjistíte, že je Agáta mrtvá a někdo zavolal policii, která co nevidět dorazí. V ložnici je hned vedle nočního stolku bonusová karta (bonus +10). Vydejte se do hlavní chodby a buď:

A) Vejděte do kuchyně napravo, odkud seberte nůž ze stolku u okna.
B) Běžte do místnosti s ptáky nalevo, kde z dolního šuplíku (již dříve použitého kusu nábytku) prozkoumejte pytlík s krmením a najdete klíč.

Ať už s nožem, nebo s klíčkem, v ptačím pokoji (hned naproti dveřím) nejprve prozkoumejte klec, následně ji jedním z instrumentů otevřete a najdete ústřižek z novin (+10). Vraťte se do obýváku a utečte oknem.

• Trestné body
Prozkoumání mrtvého těla Agáty (-30)

22) Šťastné výročí



Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Tylerův byt/Policejní stanice

Sam vás z vedlejšího pokoje požádá o zapnutí trouby a vyndání šampaňského z lednice. Učiňte tak a šampaňské nalijte do sklenic, po chvíli vaše partnerka vyjde. Pusťte hudbu z desky (napravo od dveří) a připravte se na tancování provázané minihrou. Nemusíte se bát, že byste za špatné kroky byli nějakým způsobem penalizováni (+30).

V roli Carly máte za úkol ve své kanceláři shromáždit dva důkazy proti Lucasovi. Ty se ovšem liší v závislosti na tom, jak jste se chovali v určitých levelech, které už máte za sebou. Proto si každý najděte to své:

Položkou „memorize“ u každého předmětu v kanceláři uchopíte daný předmět (ten se zobrazí v pravé části obrazovky a při manipulaci s dalším předmětem už se vám v nabídce zobrazí „link“, čímž se Carla pokusí najít mezi danými předměty souvislost.


• Pokud...
- máte věrohodně sestrojený portrét Lucase, můžete jeho obrázek z nástěnky zkombinovat s Lucasovou složkou na Carlině stole.
- jste v úvodní kapitole opustili čtvrť s restaurací taxíkem, můžete ho vystopovat z faxu, který vám po chvíli pobývání v kanceláři přijde od Garratta.
- jste v kapitole 20 sebrali pero z Lucasova stolu (obdržíte ho emailem od Garratta), můžete ho porovnat s otisky prstů na vražedné zbrani, která je u Tylerova stolu.
- jste v kapitole 20 našli a sebrali papír, z kterého je kus utrženo, můžete ho porovnat s malým útržkem, který Tyler objevil v knihovně při prozkoumání knihy z restaurace.
- jste našli v kapitole 2 knížku Shakespeara pod stolem uvnitř restaurace, porovnejte se spisem na svém stole a objevíte, že iniciály M.K. patří jeho bratru Marcusovi.
- jste našli v kapitole 2 knížku Shakespeara pod stolem uvnitř restaurace a další Shakespearovo dílo „Richard III“ našli v Lucasově kanceláři v kapitole 20, můžete si je taktéž spojit.
- jste v kapitole 4 zachránili chlapce, známý policista z restaurace to Carle přijde sdělit. Vezměte ze svého stolu Lucasovu fotografii a odneste jí policistovi do vedlejší místnosti pro identifikaci.

V kanceláři samotné můžete Carle zlepšit psychický stav opět vodou z rohu (+5), nebo jojem na stole (+5) a ve vedlejší místnosti jí můžete dopřát kávu z automatu (+5), napravo od automatu leží na stolku u zdi karta (bonus +20). Jakmile budete mít dvě vodítka (+20), zavolejte to Tylerovi.

Znovu v roli Tylera vstaňte z pohovky a jděte zvednout zvonící telefon (hned vedle gramofonu). Tylerovi nezbývá, než odejít (-20).

• Trestné body
Únava (Carla -20)
Myšlenka odejít z policejní stanice (Carla -5)

23) Krvavé psaní



Pouze krátká nehratelná animace jakožto Lucasova vize, v níž dojde k další rituální vraždě.


24) Konflikt



Postavy: Carla Valenti a Lucas Kane
Místo: Lucasův byt/Ulice

Následujte Tylera ke dveřím, které vykopněte, uvnitř prozkoumejte jak ložnici, tak koupelnu, ale ať budete seberychlejší, nikoho nenajdete (-20). V roli Lucase se připravte na mezihru převážně kruhového a jednoho sloupcového typu (viz. úvod 1.části návodu), během níž utečete polici (při neúspěchu ztratíte vždy jeden život).


25/26) Kapitán Jones je dost naštvaný



Postavy: Carla Valenti a Lucas Kane
Místo: Policejní stanice

Další dvojkapitola se stejným obsahem, tentokrát však není ani v detailu odlišná. Pauzy v následujícím rozhovoru jsou celkem tři a z toho první dvě ubírají 5 bodů na psychickém stavu postavy, kterou necháte mluvit (doporučuji nechat mluvit toho, kdo má vyšší mentální hodnotu).


27) Padlí andělé



Postava: Lucas Kane
Místo: Kostel Svatého Pavla

Vzbuďte Lucase a sotva se stačíte zeptat na pár věcí před vámi zjevené Agáty, následuje další zuřivá akční scéna stejného typu jako v kapitole 24. Po ní se potkáte z Marcusem, který vám ale útočiště poskytnout nemůže a tak nezbývá, než odejít.


28) Mýdlo, krev a vodítko



Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Prádelna

Před vstupem do prádelny si promluvte v roli Carly s Garettem a uvnitř hned u vchodu prozkoumejte první oběť a to především její zápěstí (+5). Nalevo v košíku je bonusová karta (bonus +10). Nalevo od vchodu prozkoumejte krev u sady šroubováků (2x +5). (S Carlou lze ještě prozkoumat druhou oběť u telefonu a krvavé stopy vedoucí k ní, ale bez bodového ohodnocení). Poté se přepněte na postavu druhou.

S Tylerem prozkoumejte nejprve první (+5), ale také druhou oběť v zadní části u telefonu (+5) a následně telefon samotný (+5). (S Tylerem lze ještě prozkoumat klíče v zámku a jednu z praček, ale bez bodového ohodnocení). Dohodněte se s parťákem na odchodu.

29) Uprchlík



Postava: Lucas Kane
Místo: Byt Tiffany

Pokud se vám nedaří vychytat techniku přelézání, v této kapitole se opravdu natrápíte, pokud ale hrajete hru na gamepadu, je to právě tím – po přepnutí na myš, vám to asi půjde o mnoho lépe.

Vydejte se do široké ulice napravo, vchod zobrazující se v okénku najdete po své pravici. Téměř naproti u zavřeného stánku s novinami, je další bonusová karta (bonus +20). Sotva se ale ke vchodu přiblížíte, přepadne vás vize, jež vás varuje před policejním vozem (před vchodem), proto se vydejte napravo od vchodu do uličky, kde přelezte plot. Pro velkou oblibu mezihry přelézání následuje plot další :-)


Zadní vchod střeží taktéž policisté, a tak je třeba se okolo nich proplížit naproti k rohu budovy, kde vyšplhejte po okapu (ten je o to zrádnější, že ubírá body z vaší psychiky). Po ochozu se přesuňte až za policisty, přičemž je třeba mezihrou vyrovnávat Lucasovi závratě. Na konci ochozu je potřeba okap opět slézt, ale ani pád z velké výšky vás nezabije. Před vámi je ještě poslední plot, za nímž druhé okno už je Tiffanino, jen je trochu zamrzlé, a tak můžete:

A) Pustit se do otevření okna vlastními silami (+10). Máte ovšem jen jediný pokus a při jeho selhání (-5) musíte zvolit variantu B.
B) Sebrat cihlu z konce uličky a použít jí na okno.

Jakmile se dostanete dovnitř, můžete si na posteli odpočinout (+10). Vejděte do další místnosti a v lednici najdete sendvič (+5) a mléko (+5). Nalevo od lednice hned v první skříňce je další potrava (+5) a hned další skříňka skrývá kartu (bonus +5). V koupelně, která se nachází ve vedlejších dveří od hlavního vchodu, najdete na poličce u umyvadla extra život. Po chvíli trávení v obýváku a po samovolném shlédnutí televize (+5) dorazí Tiffany domů. Sotva se s ní ale obejmete (+10), už na dveře klepe policie, a tak je třeba se někde ukrýt.

• Dobré schovky
Za záclonu v obýváku
Pod stůl s barvami v obýváku
Do skříně v obýváku
Oknem ven z ložnice
Do skříně v ložnici

• Špatné schovky
Pod postel v ložnici
Za záclonou v koupelně

Nalezením vhodného úkrytu však ještě nemáte vyhráno, je totiž nutné při prohlídce zvládnout minihru (pouze jedna chyba je tolerována). Jakmile Tyler projde všechny místnosti a ničeho si nevšimne, odejde (+10).

• Jestliže...
- se po vizi pokusíte jít do domu hlavním vchodem, nebo se příliš přiblížíte k policejnímu autu před ním, budete zatčeni.
- Lucase necháte schovat se podle jeho vlastního mínění tím, že jednoduše počkáte, než vyprší čas na schování, ukryje se vždy na jedno ze špatných míst.

• Trestné body
Prozkoumání schouleného bezdomovce na ulici u zastávky (-5)
Přiblížení se k vráně sedící na plotě po přelézání prvních plotů (-5)
Pád z okapu nehledě na vyšplhanou výšku (-10)
Neúspěch v otevření okna od Tyffanina bytu (-5)
Vyslechnutí záznamníku v obýváku Tiffanina domu (-20)
Nepovedená minihra při schování se v Tiffanině domě (-10)

30) Janos



Postava: Carla Valenti
Místo: Azyl Bellevue

Ocitnete se na chodbě (+10), na druhé křižovatce na vás už čeká zřízenec. Z křižovatky rovně ještě můžete sebrat bonusovou kartu (bonus +10). Vejděte do místnosti a promluvte si s chlapíkem uvězněným v křesle. Ať už v rozhovoru odpovídáte jakkoliv, vždy se doberete k tomu samému (+10). Jakmile ho opustíte, nejen že zhasnou světla, ale otevřou se i všechny cely.

Nejlépe poté, co si ve hlavním menu zesvětlíte hru zvýšením tzv. gammy, vydejte se chodbou opačnou od ležícího zřízence. Pokaždé, když se přiblížíte k nějakému šílenci a všimne si vás, hra končí. Je třeba se jim tudíž vyhýbat a současně kontrolovat klaustrfobii Carly (stejný postup jako u 13. kapitoly). Jediná cesta vede na první rozcestí, kde přestaňte dýchat (pauza v mačkání tlačítek) do doby, než projde nebezpečný pacient.

Poté se vydejte doleva chodbou a při spatření dalšího pacienta zastavte svůj pohyb (rozhlížet se můžete) a stejně tak dech. Jakmile bude z dohledu, pokračujte k dalšímu rozcestí, kde už vám rozsvítí, ale situace se tím rozhodně nezlepší. Rychle utíkejte vpřed až k hlavním dveřím, kde vám na poslední chvíli správce Barney otevře.

31) Schůzka s Kuriakinem



Postavy: Lucas Kane
Místo: Museum

Veškeré exponáty muzea si můžete prohlédnout i s popisky, ale k ničemu to prakticky nevede. Hned nalevo v rohu od vchodu leží bonusová karta (bonus +5). Jděte si promluvit s profesorem vpředu, očekává vás coby novináře. Hned v úvodu se vás optá, pro jaký plátek že to vlastně píšete, odpovězte NY Times a uděláte mu velikou radost (mezihra s tlačítky zde představuje pouze čtení myšlenek profesora). A v druhé odpovědi zvolte hned první variantu, aby vzniklo co nejmenší podezření z jeho strany.

Aby vám profesor uvěřil a pomohl, jakmile v rozhovoru u exponátu s obětním rituálem položí otázku, zda jste skutečně novinář, povězte mu:

A) Pravdu „Truth“ a pokračujte s odpověďmi „Vision“, nebo “Show Forearms“ (+20). Následujte profesora k únikovému východu. V garážích se pak připravte na další zběsilou minihru, profesor to bohužel nepřežije (-20).
B) Lež „Lie“ a opusťte muzeum únikovým východem, jak vám profesor sám doporučí (pouze v případě, že na začátku rozhovoru nevzniklo podezření). Následuje stejná mezihra v garážích, jen s tím rozdílem, že profesor o život nepřijde.

• Jestliže...
- rozhovor s profesorem začnete s podezřením na jeho straně, v konečné části vám neuvěří.

• Trestné body
Profesor vám neuvěří (-20)

32) Tajemství Mayů



Postavy: Lucas Kane
Místo: Neznámé

Po vcelku krátkém rozhovoru s dosud nepoznanou mayskou osobou budete v minihře pronásledováni pumou až k Agátě.


33) Klan



Místo: Neznámé

Další z Lucasových vizí, jejíž délku kontrolujete kruhovou minihrou. Čím lépe jí zvládnete (viz rady v 1.dílu návodu), tím více z vize spatříte.


Najde Lucas tajemnou dívku ze svých vizí a dokáže i nadále unikat mezi prsty vyšetřování Kate s Tylerem a tajemným klanem, jež se ho snaží zlikvidovat? Vše se rozhodne v závěrečné části návodu opět za týden.

34) Nebezpečí a všudypřítomnost



Postavy: Lucas Kane, Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Laciný hotel

Jakmile se Lucas probudí (-10), po schodech už si to šine známá policejní dvojice s Carlou v čele (+30). Jedinou rozumnou věcí, co v této situaci můžete udělat, je zavolat bratru Marcusovi telefonem hned vedle postele. V roli Marcuse dostanete na výběr:

Tato volba ovlivní, zda si level variantou B prodloužíte a zbytek hry obohatíte o sekvence, které po volbě A už nespatříte. Kromě toho také varianta A kriticky sníží Lucasovi jeho mentální stav.

A) Promluvit si s příchozí osobou (druhá volba „Talk“), což způsobí Marcusovu smrt (Lucas -60).

B) Jít zvednout zvonící telefon (první volba „Telephone“). Nasměrujte Marcuse do protějších dveří, kde se telefon nachází. Po jeho zvednutí bratrovi řekněte, ať se na nic nevyptává a zabarikáduje se (druhá volba rozhovoru „No time“). S Marcusem proto hbitě zamkněte dveře, kterými jste do místnosti vstoupili a znovu uchopte telefonní sluchátko. (Lucas +30).

V kůži Carly po boku Tylera se vydejte na obhlídku bytu. Vstupte nejprve do dveří, u kterých Tyler stojí, a po omylu s číslem pokoje pokračujte na konec chodby, kde je skutečný Lucasův pokoj. Najdete ho však prázdný (Carla -30). Jakmile se zpoza okenice vrátíte v roli Lucase do pokoje (+20), zazvoní telefon. Nemáte na výběr, než ho zvednout (-20).

• Jestliže...
- vyjdete z hotelového pokoje, když ještě čas nevypršel, budete zatčeni.

• Trestné body
Smrt Marcuse (-60)

35) Zhouba na ruských kopcích



Postava: Lucas Kane
Místo: Zábavní park

V temné slepé uličce za pobudou napravo najdete život navíc. Naproti tomu po straně levé leží před kolotočem bonusová karta (bonus + 20). Hned u horské dráhy vpředu (kam si také sedne havran, když ho pronásledujete) nejprve mechanismem v budce přivolejte vozítko (viz obrázek níže) a poté do něj nasedněte.


Jakmile dorazíte na dohled Tiffany, po úzkém traverzu přebalancujte na druhou stranu (šipkami stiskněte vždy opačný směr, než jede ryska) a Tiffany z druhé strany sloupu rozvažte (+20). Vše se ale nakonec trochu zvrtne - ztráta všech bodů, kromě posledních pěti v Lucasově psychice.

36) Dětská hra



Postavy: Lucas Kane a Marcus Kane
Místo: Neznámé

Opět v kůži malého Lucase vstaňte, slezte z palandy a probuďte spícího bratra Marcuse. Vylezte oknem a dejte se podél vyznačené trasy na mapě. Tentokrát je však třeba se nejen vyhýbat strážným, ale také pátracím světlům. Po pár krocích podél vyznačené cesty půjde jeden strážný proti vám, proto jděte trochu zpět a schovejte se za zaparkovaný džíp. Jakmile stráž přejde, pokračujte dále.


Před dalším strážným bránícím vám v cestě se rozdělíte. S libovolným z chlapců (lze si přepnout na Marcuse) jděte po vyznačené cestě pár kroků nazpět a na rohu budovy použijte kamínek z hroudy k odlákání strážného. Poté se můžete vydat k dalšímu záchytnému bodu, kam musíte dovést oba chlapce. S Marcusem obejděte budovu, před kterou strážný stojí, a v uličce kopněte do barelu.

S Lucasem nyní máte volnou cestu ke stožáru, na který vyšplhejte. Po jeho drátech následně přeručkujte, přičemž pátrací světla vás nesmějí zachytit. Jejich dosah od oka odhadnete jen stěží, proto je výhodné se vždy přiblížit co nejblíže před kužel světla v době, kdy je v dolní části obrazovky. Nyní vás už pouze čeká jít k postrannímu vchodu hangáru, který je taktéž vyznačen na mapě. Po vstupu do něj projděte průchodem a dveřmi.

• Jestliže
- budete chyceni, vždy začínáte od bodu uložení a to bez jakýchkoliv trestných bodů, nebo ztrátě na životech.

37) Šach-mat!



Další, tentokrát však značně kratší shromáždění zatím stále záhadného klanu, ve kterém mačkáte tlačítka podle kruhových směrů v rámci mezihry (stejně jako v kapitole 33).


38) Dohoda



Postava: Carla Valenti
Místo: Hřbitov

Znovu se vydáváte na starý známý hřbitov, tentokrát však s Carlou. Vydejte se na rozcestí a z něj pokračujte rovně, přičemž po pravé straně zamiřte k hrobu s čerstvým věncem. V animaci se za vámi objeví Lucas, zvolte dialog první „Trusting“. Ať už dále zvolíte cokoliv (mezihrami čtete Carle myšlenky), Carla se Lucasovi nakonec rozhodne pomoci (Carla +20, Lucas +10).

• Trestné body
Volba druhého dialogu „Wary“ v rozhovoru u hrobu (-10)


39) Jade



Další z Lucasových vizí, jejíž délku ovládáte minihrou s kruhy. Jejím průběhem se dozvíte, odkud tajemná dívčina jménem Jade pochází.

40-41) Zmrzlí na kost



Postavy: Carla Valenti a Tyler Miles
Místo: Policejní stanice

Opět dvě totožné kapitoly, které lze hrát za Carlu nebo Tylera, ale nijak se ovšem neliší. Až se vás Tyler zeptá, zda jeho pocit, že před ním něco tajíte, je správný, potvrďte mu to odpovědí „Admit“ (Carla+10). Jakmile na policii přijde Sam, doveďte k ní Tylera (předtím ho ještě můžete nechat se zahřát kávou z automatu) a v rozhovoru pak zvolte volbu „leave“ (+20). Po rozhovoru se Sam si jděte promluvit s Carlou.

• Jestliže...
- Tylera necháte odjet se Sam, na zbytek hry to žádný efekt mít nebude, protože byste se s ním ani tak už nesetkali.

• Trestné body
Lhaní (dialog „Lie“) po vznesení Tylerovy domněnky o zatajování čehosi (Carla -10). Odmítnutí první volbou v rozhovoru se Sam (Tylerovi zbude 5 bodů co do psychiky)

42) Kde je Jade?



Postava: Lucas Kane
Místo: Sirotčinec

Vystupte s Lucasem z auta a vydejte se do domu. Druhé dveře po Lucasově levici skrývají bonusovou kartu v pokoji (bonus +10). Jade najdete ve dveřích nalevo od okna na konci chodby (lze prozkoumat její lékařskou zprávu). Vezměte ji do náručí (+10) a vyjděte s ní z pokoje. Na chodbě na neštěstí potkáte člena klanu, před kterým utečte únikovým vchodem po Lucasově levici.

Na střeše následuje velkolepá bojová scéna s kruhovým a sloupcovým typem minihry. Vyvrcholení scény končí znovu zjevením Agáty, která vám vysvětli, že jste pád v zábavním parku sice nepřežili, ale byli jste její skupinou oživeni. Jakmile přijde na rozhodování, zda dívku předáte Agátě, nebo ne, zvolte (tato volba ovlivní následující běh událostí, z níž plyne jeden ze tří konců hry):

A) První volbu „Accept“, čímž děcko pošlete k Agátě (-10).
B) Druhou volbu „Refuse“ (+10).

Tak či onak se připravte na zběsilé mačkání šipek, abyste unikli síle nadpřirozené moci. Venku už na vás čeká Carla spolu s jedním bezdomovcem.

• Trestné body
Předání dítěte Agátě první volbou „Accept“ v rozhovoru (-10)

43) Bogart



Postavy: Lucas Kane a Carla Valenti
Místo: Tajná podzemní základna

Následujte svůj doprovod až do výtahu a pokračujte dále tunelem. U vlakové soupravy cestou leží v kolejišti bonusová karta (bonus +20). Po rozhovoru s Carlou pokračujte ke skupince lidí (pokud jste v kapitole 34 zachránili svého bratra, nyní ho zde najdete +10). Po vyzvání se jděte posadit k ohni a následuje další rozhovor.

Po rozhovoru si můžete ještě dojít pro extra život do druhého vagónu, u jehož vchodu stojí jeden z pobudů. Jděte si lehnout k Lucasovi do prvního vagónu a následující scéna pomůže oběma postavám ve zlepšení nálady (Carla +20, Lucas +10).


• Jestliže...
- máte zájem vyslechnout zprávy týkající se dění na povrchu, jakmile dostanete pod kontrolu ovládání Carly, dojděte za ohniště k barikádě. Na podlaze si povšimněte rádia a Carla vám poví, že by ho snad dokázala zprovoznit s funkčními bateriemi a anténou. Baterie najdete ve vagónu na bedně, u jehož vchodu stojí kus od ohniště další z pobudů. U vchodu prvního vagónu pak 2x prozkoumejte kus drátěného plotu a získáte náhražku oné potřebné antény. Obě součástky nyní jděte namontovat do rádia a pusťte jej (-5).

• Trestné body
Poslech rádia (-5)

44) Odhalení



Naposledy v Lucasových vzpomínkách na dětství vstaňte a slezte z palandy. Tentokrát však bratra nebuďte a dveřmi vyjděte z pokoje na chodbu, na jejíž konci přiložte své ucho ke dveřím.

45) Poslední tažení



Postavy: Lucas Kane a Carla Valenti
Místo: Vojenská základna Wishita

Hra má v podstatě „jen“ 3 konce - dobrý, neutrální a špatný, ale vede k nim hned několik různých cest.

Jakmile vystoupíte z vozidla, připravte se na zběsilé mačkání tlačítek ve sloupcové minihře a to až do doby, než se Lucas prodere skrze nepříznivé vlivy počasí ke vchodu hangáru. Uvnitř použijte výtah a pokračujte chodbou.

• Pokud jste v kapitole 42 dívku přenechali Agátě...

Konec A1) Prohra v souboji se členem Purple klanu (svět bude horším místem).

Po prohře Lucase hra ještě nekončí, ale necháte-li čas vypršet, Purple klan zvítězí v souboji s klanem Orange a Lucas tak propadne jeho moci.

Pokud se ale přepnete rychle na Carlu a v časovém limitu se vám podaří vystoupit z vozidla a prodrat se sněhovou bouří až ke vchodu, máte ještě naději. Uvnitř doběhněte ke zmanipulovanému Lucasovi, v průběhu animace stačí zvládnout mezihru a nic už vám nebrání dojít k oltáři viz A3 - konec dobrý, všechno dobré.

Konec A2) Prohra v souboji se členem Orange klanu (vše se vrátí k „normálu“).

Čeká vás souboj se členem Purple klanu (ačkoliv nevím, proč je tedy celý žlutý :-) Zde stačí akorát ve sloupcové minihře rychle mačkat střídavě dvojici známých tlačítek co to jen půjde a dodělat ho správnou kruhovou kombinací. Sotva ale vezmete Jade do svého náručí, objeví se muž v kápi - člen Orange klanu a má jako rukojmí Carlu. Pokud zvolíte volbu první „Give“, nechá vás oba žít, což ostatně také dokazuje následná animace.

Konec A3) Výhra nad oběma členy klanů (svět bude lepším místem).

Čeká vás souboj se členem Purple klanu. Zde stačí akorát ve sloupcové minihře rychle mačkat střídavě dvojici známých tlačítek co to jen půjde a dodělat ho správnou kruhovou kombinací. Sotva ale vezmete Jade do svého náručí, objeví se muž v kápi - člen Orange klanu a má jako rukojmí Carlu.

Pokud zvolíte volbu druhou „Refuse“, začne další boj. Stačí sloupcovou minihrou dosáhnout maxima a mezi tím kruhovými minihrami uhýbat (při pauze ve sloupcové minihře hodnota neklesá, jak jste zvyklí z předchozích kapitol, ale soupeřův zásah tuto hodnotu sníží). Když je sloupec naplněn, Lucas svou silou protivníka zahubí. Znovu uchopte Jade ležící na zemi a dojděte s ní k oltáři uprostřed hangáru.

• Pokud jste v kapitole 42 odmítli dívku předat Agátě...

Konec B1) Prohra v souboji se členem Orange klanu (vše se vrátí k „normálu“).

Po prohře Lucase hra ještě nekončí, ale necháte-li čas vypršet, pak věřte, že ano.

Pokud se ale přepnete rychle na Carlu a v časovém limitu se vám podaří vystoupit z vozidla, prodrat se sněhovou bouří až ke vchodu, uvnitř sebrat ze země kus železné tyče, omráčit s ní strážného a sebrat pistoli, přesouváte se automaticky k boji s členem Purple klanu a tím pádem bude následovat konec B2/B3 podle toho, zda v souboji uspějete.

Konec B2) Prohra v souboji se členem Purple klanu (svět bude horším místem).

První z bojů s protivníkem z Orange klanu není složitý. Stačí sloupcovou minihrou dosáhnout maxima a mezi tím kruhovými minihrami uhýbat (při pauze ve sloupcové minihře hodnota neklesá, jak jste zvyklí z předchozích kapitol, ale soupeřův zásah tuto hodnotu sníží). Když je sloupec naplněn, Lucas svou silou protivníka zahubí.

Konec B3) Výhra nad oběma členy klanů (svět bude lepším místem).

Ať už odstřelovače zneškodníte nebo ne, následuje druhý a zároveň poslední nepřítel - člen klanu Purple. Zde stačí akorát ve sloupcové minihře rychle mačkat střídavě dvojici známých tlačítek, co to jen půjde a dodělat ho správnou kruhovou kombinací. Zbývá zvednout Jade ze země a položit ji na oltář uprostřed hangáru.

46) Závěr



Místo: Někde na Zemi

Konečná animace v závislosti na tom, jakým během událostí jste prošli. Na konec titulků byste si rozhodně počkat měli, protože po jejich skončení obdržíte bonusovou kartu s 200 body, což je dostatek pro otevření zbylého bonusového materiálu, který najdete ve hlavním menu hry.

Autor: McMichal
Source: Tiscali.cz
Language: Czech

FahrenheitSunday, October 09, 2005
<< HOME

Previous News

1996-2022 "Omikron Game". This is a private blog to keep articles online through years for my bad memory. Please respect authors rights and ask them for material. Some links may lead to 404, is not our fault.