Omikron: The Nomad Soul (návod)
Aktivní intro
Po krátkém intru se zahleďte do očí démona a nechte se zachránit Mecatechem, robotem zákona, jehož bratříčky budete často potkávat. Vyzkoušejte si ovládání a jedinou chodbou opusťte místnost. Po cestě uvidíte na zemi Magic ring. Párkrát se objeví instruktážní hláška, řiďte se jí a zkuste všechny věci, které vám poradí. Nejdůležitější je ovládání Sneaku, přístroje, ze kterého můžete volat taxi, procházet nasbírané předměty, číst si důležité částí rozhovorů a kontrolovat stav energie a many. Vyběhněte do ulice a užijte si dlouhé titulky.
Poprvé doma
Pomocí Sneaku si zavolejte taxíka a odjeďte s ním do Kaylova bytu (zelené tlačítko ve Sneaku - Kayl's apartment). Vejděte do domu a nastupte do libovolného výtahu. Na ovládací panel použijte klíč od bytu a počkejte, až vás výtah doveze domů. Váš byt je poměrně rozlehlý. Hned po příchodu vezměte ze šuplíku nalevo od vchodu peníze (Seteks) a Ring Note, pomocí Examine ve Sneaku si přečtěte, co jsou zač Magic Rings. Text můžete ze Sneaku vyhodit nebo ho převést do terminálu naproti stolu vedle terária. Přečtěte si zprávy z velitelství. Terminál je k dispozici ve všech obchodech a bytech, takže si v něm libovolně můžete ukládat jakékoliv věci, aby nedošlo k přeplnění prostorově omezeného Sneaku. Kuchyň je napravo od vchodu. V levé části centrálního sloupu je malá skříňka a v ní potraviny určené k jídlu. Na protilehlé straně je podobná lednička, ale jídlo z ní (Koopy Food) nejezte. V zadní části místnosti naleznete tři spojené zlaté kroužky - jediné místo, kde můžete ukládat pozicí a číst si rady, oboje za Magic Rings. Snažte se proto plýtvat prsteny co nejméně a ukládat pouze v případě, kdy hru opouštíte - v některých situacích se vám budou zatraceně hodit. Podobných trojkroužků je ve hře použito víc, ale jejich výskyt není příliš častý. Hned si zkušebně uložte pozici. Po odchodu z kuchyně (nebo jakéhokoliv jiného pokoje, do kterého jste vstoupili jako do prvního) na vás vyběhne mladá žena s pistolí, ale z přepadení se stane dojemné setkání. Důkladně s Telis promluvte a snažte si složit dohromady, co se v uplynulých dnech stalo. Telis odejde do ložnice a vy máte znovu svobodu pohybu - dejte hlodavci v teráriu Koopy Food a za odměnu dostanete malý klíček. Druhými dveřmi napravo od terminálu vstupte do vedlejší místnosti a procvičte se v souboji muže proti stroji. Nejvychytanějším úderem je skrčení a malý kop (šipka dolů + D) ve vhodnou chvíli, kdy je protivník blízko a ještě neútočí.
Vchod do ložnice se nachází napravo od terminálu. Otevřete skříň a vezměte vše, co najdete - Kaylovu služební průkazku (okamžitě prozkoumejte - Examine) a velkou lékárnu. V truhle naleznete předpis na prášky pro spaní (Sleeping Pill Prescription). Podle nálady si můžete použitím postele zašpásovat s Telis.
Security HQ
(lékárna, kolegové, výslech, uspání kapitánky, archiv)
Po probuzení vyjděte na ulici a taxíkem jeďte do Securíty HQ - Kaylovy práce. Pakliže se vám v seznamu zastávek neobjeví Security HQ, pro zkoumejte Kaylovu průkazku. Od vozu nechoďte přímo do práce, ale opatrně přejděte ulici a v lékárně si nechte vydat prášky na spaní. Teď znovu přes k ulici k domu, vedle kterého stojí Mecatech. Projděte dveřmi a u druhých použijte průkazku na panel. Vejděte dovnitř. Výtahem se nechte vyvézt do prvního patra, kde se nachází společenská místnost (Rest room), a v automatu kupte místní mutaci Coca Coly (Koil), do které nasypte prášek na spaní. Ze stolu seberte leták. Postupně projděte všechny místnosti v prvním i druhém patře. Pokecejte s Tarekem, což je přátelský a vybledlý chlapík, který zaručeně ví víc, než se zdá. Získáte od něj zajímavé informace. S Boogem zatím nic nebude, později mu přinesete dárek. V místnosti s oranžovými dveřmi v druhém patře popadněte leták, prohledejte stůl (Magic rings) a ze skříně vyndejte nahnilý salát. Do Kaylovy pracovny se světle modrými dveřmi se dostanete stejným způsobem jako u vchodu, tedy pomocí průkazky. Napravo jsou Prsteny. Truhličku ve skříni odemkněte klíčkem od hlodavce, naleznete Ancient Scroll. Ve stole jsou peníze a na malé modré obrazovce několik víceméně zbytečných informací o případech, které se řeší. Zastavte se na pár rychlých vět u Sorka a po odchodu z jeho pracovny sjeďte do 4. patra za kapitánkou Leou. Ať řeknete cokoliv, na dalším vývoji událostí to nic nezmění.
Dostanete úkol vyslechnout Jennu a k tomu tři předměty - pověření (Mission Order Jenna 712), výpis (Jenpa 712 Detention Dossier), klíč od Jennina bytu (Jenna's Apartment Key). Vraťte se k východu z budovy a svezte se k Jenninu bytu. Podobným způsobem jako u Kaylova domu se dostaňte až do bytu. Snězte čokoládovou tyčku a přečtěte Omicron News (hned se jich můžete zbavit v terminálu). Na záchodě naleznete klíček, kterým odemknete skříň, v níž najdete malý papírek, peníze a lékárnu. V obýváku stiskněte dvakrát světla na zdi a zaradujete se z propagandistických materiálů a nové zbraně - Decagun. Vraťte se do HQ. Na třetím podlaží jsou cely pro zadržené. K Jenně vás dovede stráž, které ale nejdřív předejte pověření. Rozhovor je sice krátký a je jen na vašem svědomí, zda si myslíte, že je Jenna vinna, nebo ne. Po výslechu se na konci chodby objeví Prsteny.
V průběhu pochodování stanicí vám zavolá Tellís, jestli byste s ní nešli na oběd. Pochopitelně nabídku přijměte, ale nejdřív vyražte za kapitánkou Leou. Sdělte jí výsledek výslechu a ona vás požádá o plechovku Koily. Předejte jí přichystanou pochoutku a počkejte, až usne. Ve stole najdete peníze a služební průkazku, která vás opravňuje ke vstupu do archivu. Ve skříni je Koopy sandwich. Rychle do archivu! Mecatech teď nebude mít námitky, když s novou identitou projdete kolem něj a usadíte se v archivu. Prohlédněte si všechny záznamy z počítače uprostřed (některé jsou ironicky analogické s politickými událostmi našeho světa) a opusťte budovu.
Všechno, co hra má, vám dá
(oběd, přestřelka, zatčení barmana)
Taxíkem dojeďte k restauraci na Tahira Street. Uvnitř promluvte s Telis a převezměte talisman. Pak vás už volají do akce proti teroristům. V restauraci se po konverzaci objeví Prsteny nyní uložte pozicí. Dojeďte k supermarketu a podle potřeby doplňte své zdraví lékárničkami. Po průchodu dveřmi na vás čeká nemilé překvapení - za každým pultem se skrývá velké množství teroristů. Opatrně postupujte podél zdi a likvidujte nepřátele. Ve chvíli, kdy podél řady pultů zatočíte 2x doprava, kdosi vás ze vzdáleného koutu zasáhne. Jednoduše se vraťte z druhé strany o dva pulty zpět a agresory bez nebezpečí zlikvidujte skrz štěrbiny mezi krabicemi. Po čase naleznete na prostranství Large Medikít - neberte ji! Místo toho obejděte všechny nejbližší pulty a postřílejte schované nepřátele. Pak teprve lékárničku zvedněte a miřte přitom na nejbližší pult. Zpoza něj se zničehonic vyrojí množství teroristů. Po jejich zlikvidování pokračujte až na konec a nechte civilistu, aby vám pověděl o bossovi ve sklepě. Sestupte dolů a utkejte se s vrahounem. Po jeho smrti si vezměte Mana nápoj a odejděte. Na výsledku této sekvence děj hry nezáleží, takže nemusíte hrát od Kayla v restauraci znovu.
Podle fyzické kondice se regenerujte buď lékárnami, nebo burgry na základně a vyjeďte do baru 52. Na stole leží leták - přečtěte ho a zahoďte. Barmanovi do očí řekněte, že je zatčen, budou s ním malé problémy. Přestřelka není těžká, jediné, co ji může zkazit, je ztráta energie v předchozím souboji. Po vystřílení lokálu se opatrně přibližte k druhým záchodovým dveřím a zabijte záškodníka. Má u sebe hodně peněz, Magic rings a náboje do Odagunu. Barmana můžete zatknout i před supermarketem, nebo dříve, ale uvědomte si, že v supermarketu přijdete o mnohem víc energie.
Dobrodružství nekrofila
(márnice, Denův Sneak, Anissa, turnaj, chrám)
Taxíkem dojeďte do márnice (Morgue) a doptejte se na meditecha Yudína. Je ve dveřích nalevo od recepce. Důkladně se ho zeptejte na všechno, co souvisí s Denovou vraždou, a vraťte se do hlavní chodby, která vás dovede k druhým dveřím. První dveře napravo skrývají znetvořené tělo barové tanečnice Mayi. Prozkoumejte ji. Na vedlejším lehátku seberte chirurgický nástroj a použijte ho na Mayu. Získáte tělesný vzorek. Ve vedlejších dveřích vytáhněte z lednice Dena a odeberte mu Sneak. Ostatní těla nejsou zajímavá, ale nekrofily neustálé vyjíždění a zajíždění mrtvol jistě potěší. Do přístroje poblíž vložte tělesný vzorek a nechte se překvapit skutečností, že neobsahuje žádné známé řetězce DNA.
Na stanici zajděte za Tarekem a ukažte mu Denův Sneak. Pošle vás za opravářem v Qalisaru jménem Fu-An. Nasedněte do taxi a dojeďte k Hanrey's Bar. Můžete do něj vstoupit a podívat se na výstup skupiny Dreamers, který ale nemá se hrou nic společného, nicméně jako zpěvák v ní vystupuje David Bowie. Běžte stále podél domů, až natrefíte na malý čínsky obchůdek s Fu-Anem, který za 400 seteků Sneak opraví. Stanete se majitelem Denovy průkazky. Když už jste v Qualisaru, zkuste najít Anissu, kamarádku zavražděné Mayi. Každý podnik ve městě ji zná, ale ona sama působí "na tyči" v nóbl baru. Slovy a penězi přesvědčete barmana, aby Anissa slezla, a přemluvte ji, aby vám ukázala papírek, který našla poblíž mrtvé Mayi. Souhlasí, ale chce se převléknout. Čekejte za dveřmi, dokud neuslyšíte křik, pak použije zbraň na elektronický zámek vpravo od dveří. Anissa je mrtva a vzhled unikajícího člověka vás překvapí. Prohledejte její tělo a vezměte klíček. Otočte "lampou" na stole a klíček použijte na sejf ve zdi. Najdete papír, o kterém Anissa mluvila. Ve skříni je Denova navštívenka a lékárna. Poslední důležitou věcí, kterou je třeba v Qalisaru udělat, je koupě hanbatého plakátu pro kolegu Booga. Plakáty prodává jeden ze sex shopů.
Další věci jsou pouze dodatkové a není třeba je plnit, pokud máte vše v pořádku. Ve zbrojírně kupte Battery for Meca-Lamp a budete vpuštěni do tajného turnaje pod zemí. Za každého poraženého dostanete určitou finanční částku. Dohromady je nepřátel pět a já jsem živý důkaz toho, že se dají porazit. Můžete doběhnout i do chrámu, který se nachází na zatravněném prostranství. U pravé zdi jsou Magic Rings. Dojděte na hvězdu uprostřed a udělejte deset kroků vpřed, otočte se doprava a znovu deset kroků. Měli byste se nacházet u zdi. Stiskněte Enter a z tajné schránky vyberte obsah. Nyní zpět do Akenbahu.
Civilní záležitosti
(stanice, Telis v nouzi, Denův byt)
Po návratu na stanici předejte Boogovi plakát a stanete se štastným majitelem další ID karty. Pomocí Denovy průkazky se dostaňte do jeho kanceláře a vezměte si ze skříně Memo a Scrawled note. Ve stole je klíč od Denova bytu. Ozve se Telis a pohled na ni se neodpouští. Rychle jeďte domů a přečtěte si papírek na zemi. Vyjeďte na střechu, porazte démona (když ho neporazíte, převtělíte se do těla kolem procházející zlodějky) a popovídejte si s tajemnou bytostí. Vraťte se k původně zamýšlené jízdě do Denova bytu. Po vstupu sesbírejte předměty ve všech pokojích (klíč od truhly je v koupelně) - fotku, náboje, noviny, peníze, Mana nápoj, lékárnu. Nezapomeňte si u Prstenů uložit pozici. V obýváku zatlačte na medvěda a z tajné schránky (kód je 7*1*2*3) vyberte mapu, další ID a holopaměť (Transcan). Holopaměť rovnou použijte v překladači vedle obrazu (Transcan player) a poslechněte si, co všechno Den objevil. Náhle se objeví Tarek a objasní vám mnohem víc. Musíte porazit dalšího démona. Pakliže se vám to podaří, dostanete pět Magic Rings, pakliže ne, vtělíte se do sousedky, která se přišla podívat, co je to tu za kravál.
Démonické záležitosti
(Power rod, pracovna bosse, brána, souboj a první krok v Jaunpuru)
Dojeďte k supermarketu v zóně 9, kde na vás čeká mnich. Ukažte mu talisman od Telis a on vás dovede do krámku. Popovídejte si s prodavačem a dejte mu tělesný vzorek z márnice. Odměnou vám bude Power rod, zbraň proti démonovi. Vraťte se na základnu, kde sjeďte úplně dolů a použijte Pass for Security HQ na otevření dveří v řídicí místnosti. Zastavte větrák pákou a stiskněte tlačítko na zdi. Otevře se okno, kterým můžete beze strachu proskočit. Po pádu dolů doplavte až k vedlejšímu tunelu a vynořte se na konci chodby, kde leží kus drátu. Vezměte ho a vrazte se do řídicí místnosti. Drátem vyzkratujte propojovací skříň a vyjděte do chodby, která se nyní otevřela na křižovatce. Po lopatkách větráku opatrně dojděte až k protilehlé chodbě (viz Denova mapa), ale nezapomeňte prozkoumávat slepé chodbičky na zbylých dvou - skrývají užitečné předměty. Hlavní větrací šachtou dojděte až k výtahu, ve kterém objevíte Prsteny. Uložte se. Z ničeho nic se propadnete do kanceláře hlavního zlouna a budete nuceni vybojovat bitvu se starým známým. Musíte ho porazit, protože jinak vás nikdo nezachrání. Po souboji vyndejte ze stolu povolení pro vstup do Jaunpuru a vstupte do chodbičky s panelem. Podle Anissina papírku na něm zmáčkněte šestý čudlík v první řadě, čtvrtý ve druhé, třetí v páté a pátý v šesté. Pokračujte v cestě, dokud se neobjeví létající stařík a nezanechává vám modré Prsteny, které slouží jako autosave a naznačují nadcházející souboj. Připravte si Power rod a ničte zombie. Ve chvíli, kdy je vymlátíte, se pokuste stoupnout na kamennou lávku vedoucí k portálu. Ta se však propadne, stejně tak i druhá. Ale to už přichází démon. Schovejte se za nějaký kámen, kde budete alespoň trochu chráněni před střelami, a snažte se Power rodem zasáhnout zrůdu do obličeje. Až ji porazíte, skočte do vody a vyplavte v ulicích města poblíž Jenny. Trochu si popovídejte a vydejte se do Jaunpuru za mužem jménem Yob. Bohužel, brána je střežena Mecatechem a ten má u vašeho popisu i povolení zabíjet. Naštěstí se mladá medička v márnici dotkne Kaylova těla a vy tak máte možnost dostat se do Jaunpuru v jejím těle. Nechte se dovézt ke chrámu a oslovte černocha stojícího poblíž oltáře. Následujte ho do další místnosti, kde použijte talisman od Telis na oko v mozaice a vezměte si obě svíce. Vstupte do výtahu.
V chrámu
Jděte stále za nosem, dokud nepotkáte Jennu, která je ve skutečnosti jedním z vysokých činitelů sekty Awakened. Podle toho, jestli jste ji obvinili v Akonbehu, nebo ne, vám dá Regeneration potion. Jenna vás zavede k Dakobahovi, knězi, který vás uvede do podstaty sekty. Po skončení rozhovoru jděte znovu za Jennou (její pokoj je vedle dveří, kterými jste přišli) a nechte si od ní vyprávět něco málo o sektě i o sobě samém. Hned poté běžte za Namtarem (jeden z "výše" položených pokojů), který vás pověří zničením mostu. Jenna má být vašim partnerem, proto se k ní hned vraťte a prokonverzujte se až do konce. Teď je nejvhodnější čas na seznámení se s každým na základně. Jako prvního najděte Krilla, specialistu na zbraně, který bydlí na druhé straně chrámu za velkými dveřmi, podobně jako Jenna. Rozhovor sice nic moc, ale dostanete radu, jakou výbušninu použít. Před odchodem si vezměte detonátor ze skříně. V malých přízemních dveřích se nachází charismatická postavička bojového droida, který v sobě kombinuje Marvina a C3-PO. Pakliže si s ním chcete pořádně popovídat, zajděte za ním ještě před návštěvou u Krilla. Teď vám vydá výbušninu KR100, na kterou ve Sneaku přimontujete detonátor. V tréninkové místnosti cvičí Yob, dá vám pár dobrých rad a můžete s ním chvíli bojovat. Další přízemní dveře ukrývají meditujícího Mesh'kana, který vás zahrne spoustou mystických plků. Za deset Magic Rings vám poví něco o budoucnosti. Ve "společenské místnosti" mezi dveřmi seberte Insulation spray a schovejte si ho v terminálu. Odejděte dveřmi k Jenně a pokračujte rovně, dokud nenaleznete malou odbočku doleva, v niž je výtah. Rychle se tak dostanete na povrch. Chvíli bloudění zakončete zavoláním taxíku a jízdou k mostu.
Most
Most je hlídán Mecatechem, ale přechod je možný. Podívejte se na Mecatechovu tabulku a vejděte na most. Za mostem odbočte doleva a utíkejte podél zdi až k sadě výstupků, po kterých by se dalo vyšplhat. Pokračujte pár metrů a narazíte na mariňáka. Prohoďte si pomocí Reincarnation spell těla a zanechte medičku osudu. S mariňákem je hra hned o něco příjemnější. Přelezte zeď po výstupcích a vklouzněte do doku. Vzhledem k tomu, že vypadáte jako jeden ze strážců, nikdo po vás nebude střílet. Prohlédněte si doky a najděte obě páčky. Ale ve chvíli, kdy za jednu zatáhnete, začnou do vás střílet, takže pozor! Zkontrolujte si zdraví a případně ho doplňte lékárničkami. Dojděte k Large medikit (naproti ocelovým dveřím doleva) a schovejte se mezi bedny tak, abyste neviděli žádného z vojáků hlídkujících na krabicích. Zastřelte muže s puškou a čekejte, až k vám doběhnou ostatní. Poměrně jednoduchým způsobem se tak dá zlikvidovat dobrá polovina nepřátel. Postřílejte i vojáky na bednách a seberte lékárnu - přijde vám vhod. Ted pomalu postupujte k první páce na konci doků. Cestou vás přepadnou železní kerberové a několik vojáků, ale není to tak nebezpečné. Přepněte páku a utíkejte k první páčce u Mecatechů. Po přepnutí se roboti půjdou podívat, co se děje, a vy za jejich zády proklouzněte. Kdyby se náhodou jeden z nich otočil a střílel na vás, kašlete na něj a doběhněte ke dveřím v barvě špinavého zlata.
Nastává otravná část. Přeskočte na plošinu a uložte si pozici. Pomocí plošinky se přemístěte k dalším a přeskočte na ně. Zvedněte Magic Rings a potopte se pod hladinu, kde najdete páku. Zatáhněte za ni a další plošina vyjede nahoru. Doplavte na druhou stranu kanálu, vylezte na plošinku a nechte se vyvézt na nábřeží. Stiskněte knoflík a nechte velké rameno s plošinou vyjet nad vodu. Znovu se ponořte a vylezte právě na toto rameno. Jednoduše doskákejte k pilíři, upevněte na něj výbušninu a utíkejte, co vám nohy stačí. Máte jen pět sekund do výbuchu. Pakliže vás výbuch nezabije, automaticky se vrátíte do chrámu Awakened.
Hackování televize
Zajděte za Namtarem a vyslechněte si instrukce pro další misi. Podle nálady si popovídejte i s ostatními, ale není to nutné. Taxíkem dojeďte ke knihkupectví v Zone 9, které má modré spirálovité schodiště. Ukažte muži nalevo Telisin talisman a dostanete rebelský záznam. Pokračujte taxíkem do Zone 22, kde jsou střechy. Jděte směrem na východ, dokud nedojdete do viditelně odlidštěné zóny. Na jednom domě objevíte úchytky pro ruce (je to hned vedle uličky, kterou hlídá Mecaguard). Vylezte nahoru a super inteligentní metodou zničte Mecaguarda - strčte do bedny, která mu spadne mezi ruce a zabije ho. Vraťte se dolů po žebříku (stoupněte si na něj a zmáčkněte Enter) a kolem trosek Mecaguardu dojděte na plošinu s čudlíkem. Zmáčkněte ho a vyjeďte vzhůru až k místu, kde se provede autosave. Následující akce je nudná a zmatená. Pokoušejte se z bezpečné výšky odstřelit co nejvíc cílů. Přeskočte na střechu vpravo od vás, slezte po úchytech a v místě, kde jsou dva výklenky (pouze jeden se žebříkem), vylezte nahoru. Najděte dům, který je označen hvězdami, a slezte dolů. Podél plotu dojděte až k zarezlým pilířům vysílací věže, obejděte ji a pomocí dvou krátkých žebříků vylezte až k ovládacímu panelu. Stiskněte Enter a podívejte se na další podobu Davida Bowieho. Po vysílání (nezapomeňte na lékárnu těsně vedle panelu) znovu střílejte na nepřátele a pokuste se rychle dostat k domu s hvězdou. Mecatechové jsou zničitelní raketometem, pakliže máte ještě náboje. Proběhněte kolem domu s hvězdami a zahněte doprava-doleva-doprava-doleva. Napravo se nachází žebřík. Vylezte nahoru, pomozte si lékárnou a s rozeběhem přeskočte na budovu naproti. Znovu přeskočte na nižší budovu a seskočte do nižšího podlaží. Po návratu do chrámu vám Jenna sdělí, že se na vás celou dobu dívala z vedlejší střechy a moc se jí to líbilo. Na rozdíl od ní vám zodpovědný Namtar dá klíče od bytu, ve kterém si můžete oddychnout, a zatím vás nechá na pokoji. V přízemí je robot skladník, který trpí rzí. Dejte mu Insulation spray a obdržíte hydromagnetický píst. Navštivte Dakobaha a vezměte si klíč od knihovny.
Záhady okolo
(knihovna, kované dveře, chrám a kotlík)
Knihovna se nachází pouze pár metrů od Dakobahovy pracovny a je v ní ukryto několik knih, které je nutno si přečíst, abyste mohli pokračovat ve hře. Knihy si nemusíte schovávat, stačí je prohlédnout a odložit do terminálu. Důležitá je pro vás kniha se symboly, plánkem vyvolání a kouzlem. V knihovně je nefunkční výtah, který spravíte vložením hydromagnetického pístu do soukolí. Vezměte si Life potion, Tongue of Dead Man a Amepher dew (nahoře), truhla zatím zůstává zamčená. Vyjděte z knihovny k okovaným dveřím, kterými nejde manipulovat, a opište si všechny symboly. Dva symboly nad sebou znamenají číslo X + Y a symbol vedle je výsledek. Srovnejte symboly s nákresy v knize a u druhých dveří napište výsledky, tentokrát odčítání. Otevře se vchod do chrámu a přijde Dakobah. V místnosti za dveřmi naleznete Drops of Shadow, Cepher Leaf a Magic Rings. Vodou proplavte do dalšího sálu a posbírejte všechny přísady okolo mrtvého kouzelníka (Powder from Dead Man's Skull, Vyagrimukha's Jewel a Beshe'm - kotlík). Na špalky před mumií rozestavte vše podle návodu z knihy, ale jednodušší je řídit se hrou, která vám nedovolí dát přísady na špatné místo. Svíce patří na prostřední dva špalky. Stoupněte si doprostřed a tím vstoupíte do duševního poměru s kotlíkem. Vraťte se k Dakobahovi a pochlubte se kotlíkem. Odejděte z chrámu a jeďte do relaxačního pokoje - Hideout.
Terorismus na osmou
(Mideout, stoky, továrna, zatčení a útěk)
V Hideoutu najdete Jennu, která vám zadá další misi: pomocí osmi bomb vyhodit do vzduchu továrnu na zušlechtěné Mecatechy. Úkol přijměte a posbírejte/snězte vše, co leží na lince a v okolí (dva Magic Ríngs, 100 seteků, Kloops Beer, Xiam Noodles, Ad for the Wikis Garden a Large Medikit). Nezapomeňte na bomby. Svezte se do Gunshopu a promluvte s majitelem. Nic vám ale nepoví a není ve vašich silách z něj vypáčit informace. Proto se převtělte do poblíž stojící Iman a s její pomocí z něj dostanete vše potřebné. A teď pozor, krizové místo hry přichází máte dostatek many na reinkarnaci? Pakliže ne, tak jste v háji a musíte jít do levého horního rohu Jaunpuru, kde stojí bílý dům se dvěma vchody. V levém je vstupenka na střelnici, v pravém docela obtížný démon. Zabijte ho a pomocí nápojů, které po něm zbyly, si zvyšte manu až na dostačující množství. Pak se můžete radostně vtělit do Iman. Existuje prý i další možnost, kterou jsem ale nezkusil zajít do Sorcerer's Shop v Anokbehu a zjistit, z čeho se skládá kouzlo na pravdomluvnost. Následně nakupit přísady, použít na ně kotlík a výsledek pak zakouzlit na prodavače.
Po obdržení instrukcí zajeďte do knihkupectví u chrámu a kupte si mapu stok. Pak dojeďte/dojděte na konec řeky, kde se pod levým břehem skrývá páka. Když za ni zatáhnete, otevře se vchod do stok. Proplavte až na sušší zem, vezměte si zprávu od Jenny a propadněte se do sprch. Uložte si pozici. Pakliže se nechcete mlátit s chlapíkem ve sprše, opatrně ho obejděte. Hned za rohem vás napadne svalnatý mariňák, kterého je s něžnou dívkou docela těžké porazit. Až bude na zemi, najděte skříň se stejným symbolem, jaký má na hrudi, a otevřete ji. ID kartu použijte hned u prvních dveří a lékárnu schovejte do zásoby. Trochu si zastřílejte a pravými dveřmi dojděte do místnosti, kterou projíždí vlak. Hned jak projede, přejděte na druhou stranu kolejí a použijte terminál klávesou Enter. Znovu přeběhněte koleje a jděte do dalších dveří v první místnosti, které jsou teď otevřené. . Nelekněte se vojáků, kteří se tam znenadání objeví. Znovu projděte modrými prsteny a prostřílejte se halou. Každé dveře na ochozu obsahují terminál, který máte vyhodit do vzduchu. Ještě na ně ale bomby neupevňujte a věnujte se odstřelování nepřátel. Na konci haly je za lávkou místnost s terminálem, který otevírá pancéřové dveře. Otevřete je a dejte bomby ke každému terminálu za dveřmi (ke svítícímu hranolu uprostřed). Je jich dohromady pět. Od první bomby budete mít přesně patnáct minut na dokončení mise. Projděte pancéřovými dveřmi a znovu použijte autosave. Jděte chodbou až ke kladce, kterou použijte _ la Lara Croft, a hned po seskočení utíkejte dolů z ochozu, abyste zabili záškodníka, který střílí zezdola. Na dalším ochozu jsou dva terminály, ke kterým je třeba připevnit výbušninu, a panel pro ovládání běžícího pásu.
Následující řádky jsou trochu zmatené, ale až budete na tomto místě, tak je pochopíte. Běžte podél pásu až do místnosti, kde jste zatím nebyli a kde po vás všichni střílí. Ve stejné místnosti jsou také dva železní kerberové. Vyjděte na ochoz, položte poslední bombu a pokračujte ke zbylým dveřím. Za nimi je plošina s trojúhelníkovitým ovládáním. Natočte ji k sobě, pomodlete se a skočte. Až se vám to povede, přetočte lávku znovu (můžete dvakrát, abyste našli tajnou skrýš) a vyjděte do dalšího komplexu. Jezdí zde vlaky a vy musíte pochopitelně přeběhnout na druhou stranu. Odstraňte mříž v chodbě nahoře a počkejte, až projede další vlak. Pak seskočte a rychle utíkejte do prvního výklenku po směru jízdy. Přejede další vlak a zastaví se. Počkejte, až se rozjede, a doběhněte k dalšímu výklenku s dveřmi. Projděte jimi a zaradujete se z přepnutí na adventure mód. Ve třech místnostech jsou tři terminály, které musíte použít, aby se spustil výtah uprostřed. Bohužel tím také probudíte prototypy Mecatechů. Nic se jich nebojte, střílet po nich je zbytečné, doběhněte do výtahu a stiskněte panel v levém rohu. Konec namáhavé mise a Jenna je před vámi. Bohužel ne vždy se to podaří.
Ve vězení si promluvte s Mužem v červeném, zvedněte misku a použijte ji na stráž. Je jedno, co vojákovi řeknete, stejně se složí. Přitáhněte si jeho tělo, vezměte mu klíč a použijte jej na vrata. Vyběhněte ven a najděte terminál, který odblokuje váš Sneak. Pomocí Reincarnation kouzla si prohodíte tělo s policistou a Jenna (její celu odemknete stejným klíčem jako vaši) vám poslouží jako zajatec k transportu na svobodu. U brány řekněte cokoliv v podstatě na tom nezáleží.
Štěnice mezi námi
(zrádce, Boz, vstup do lahorehu)
Zajděte za Soksem a prozkoumejte Krillovu pracovnu. Ve skříni najdete šroubovák, kterým vypáčíte Meshkanovy dveře. Seberte jeho zápisník a ze skříně kyselinu a klíč, který použijete v knihovně na truhlu. Je v ní Dew of Light. Zajděte za Yobem a z Namtarových šatů vytáhněte klíč. V jeho pracovně pak seberte ze stěny zvířecí roh. Použijte kotlík na roh a Dew of light, kteréžto spojení vám utvoří kouzlo Unmask Demon. Běžte k pravému rohu skříně, se kterou se očividně šoupalo, a zatlačte ji znovu. Na schránu použijte kyselinu (Acid) a vezměte si Demoniac Cube. Za chvíli přijde hlášení, je tedy jasné, kdo je zrádce. Uložte si hru ve žlutých prstenech a jděte znovu za Yobem. Objeví se autosave pozice. Vevnitř si stoupněte co nejdál od Namtara a zakouzlete Unmask Demon kouzlo. Čeká vás tuhá bitka. Nejlepší je zatlačit démona ke zdi a ukopat ho podkopy. Řežte do něj, i když je na zemi, ubírá mu to víc života. Po démonově smrti vás Dakobah odmění dalším kouzlem a naplánuje schůzku s Bozem. Zajeďte tedy taxíkem k Bozovu domu a v jedné z postranních chodbiček seberte Octagun a náboje. V nižším patře jsou Magic Rings a terminál, ze kterého po použití vystoupí Boz. Popovídejte si a vezměte si povolení ke vstupu do lahorehu. Podle nálady se vraťte do Anekbahu, do bytu vojáka, jehož tělo vlastníte, ale buďte připraveni na démona v přízemí. V bytě je ale několik nových zbraní. Taxíkem dojeďte k bráně do Lahorehu a dejte povolení Mecatechovi.
Lahoreh
(knihovna, Awakened, symboly, diamant Vyagrimkuky)
Připravte se na velmi nudnou část hry. Nejdřív podle mapy dojděte do knihovny a prohoďte si tělo s vědcem, který stojí poblíž centra. Tak budete vpuštěni do výtahu. V dalším patře si vezměte všechny nabízené knihy, přečtěte je (jsou zajímavé) a vyhoďte do krabice naproti výtahu. Nechte si jen tu, ve které jsou nepřeložitelné znaky, a popovídejte si s dalším vědcem na patře. Doporučí vám překladač a dokonce je ochoten ho zapůjčit za nalezení údajů z knihovny. Dojeďte tedy znovu dolů a z jakékoliv police vytáhněte/pročtěte The Quartet System a Tables of Cosmic Correspondence. Zároveň si také vezměte Masa'u Runes, kniha se bude hodit. Vraťte se za kolegou a dejte mu číslo, které chce vědět (0.1851 ). S překladačem běžte k vypínači, stiskněte ho a použijte nepřeložitelnou knihu na překladač. Sláva, text je na světě. Vraťte překladač doktorovi a knihu do krabice a odejděte z knihovny do nového sídla Awakened (Jenna vám zavolala při vstupu do knihovny). Na základně si projděte nové prostory a naberte všechny lektvary, prsteny, peníze a předměty (Lahoreh Secret Concert Flyer), které najdete. Ukažte Dakobahovi překlad textu a zpovídejte ho, dokud vám neřekne vše, co ví. Pak se vydejte ke kruhové stavbě85Yrmal'i Square. Podívejte se do Imanina bytu a posbírejte roztodivné lektvary a zbraň. Dole, na náměstí, jsou čtyři sloupy a trojúhelníkovitý útvar. Pokusně jeden ze sloupů použijte a pak se podívejte na mapu na zdi. I malé dítě pochopí, jak bloudit tužkou v bludišti tak, aby kočka našla myš. Rozběhněte se po městě a najděte všechny symboly. Hledání symbolů je zdlouhavou a nudnou záležitostí, kterou si jistě užijete. Nezapomeňte si v orientálním krámku koupit Drops of Shadow, budete je potřebovat.
Po stisknutí správných symbolů se z ústřední plošiny stane výtah a vy sjedete dolů k dalšímu problému. Prostřední sloupek zahraje melodii a vy ji musíte zopakovat. Hrajte následovně, strany jsou určeny podle pohledu od vchodu: dolní levý, horní pravý, dolní pravý, horní levý. Druhá melodie se ozve opětovně po stisku prostředního sloupku: horní pravý, horní levý, dolní pravý, dolní levý, horní levý, dolní levý. Sjede k vám výtah se symboly, které můžete přeložit podle knihy s runami. Nejdřív zvedněte Life a Mana potion. Vejděte na výtah a dojděte až do místnosti s truhlami, kde se pohybujte podle symbolů na výtahu. Sever je před vámi, postupujte podle truhel, do počtu "postupů" nezapočítávejte truhlu, od které vycházíte: 3x na sever, 2x na východ, 1 x na jih, 3x na západ, 2x na sever, 2x na východ. Otevřete truhlu a vyberte diamant (pozor, diamanty jsou ve všech truhlách, ale pouze jeden je pravý!). Vraťte se zpět a odjeďte ke vchodu do Jahangiru (v Jaunpuru).
Oáza starobylosti ve středu města
(Jahangirs Park, podzemní město, město mrtvých)
Najděte podivné ptáky, přeplavte říčku a vylezte na skálu, kde sedí. Jeden z nich odhopká a zanechá vám brk. Seberte ho, slezte dolů a pokračujte na stejném břehu po pravé straně, až narazíte na vchod do tunelu, na jehož konci je poslední diamant. Teď se vraťte zpět do centrální části zahrad. Na několika kamenech vymačkejte postupně jméno K-I-W-A-N (runy najdete v knize Masa'u Runes). Sjeďte dolů a najděte mumii mága, kterého oživíte kouzlem Ressurection (kombinace kotlíku na Drops of Shadow a pero z ozdobného skoropáva - Jinpan Feather). Kouzelník není příliš nadšen, ale poradí vám, jak se dostat do města mrtvých a pod vodou zpřístupní páku. Vyjděte ven, skočte do vody, která obklopuje hrobku, a hledejte tunel. Na jeho konci je páka, kterou musíte uvolnit.
Vylezte z vody a pokračujte podél toku, dokud neuvidíte dva sloupy, které trčí z vody. Poblíž nich je tunel vedoucí do výšin. Držte se vpravo a ve chvíli, kdy najdete most, zahněte doleva. Všimněte si bojovníka na protější skále. Až dorazíte k ohromné lebce, vsaďte do ní všechny diamanty a vklouzněte do skály. Vodou proplavte do nižší úrovně a dojděte až do podzemního města. Nádhera, že? Nebojte se, mosty a lávky drží. Teď po nich pobíhejte, dokud si nebudete připadat ztracení. V rozlehlé místnosti, která tvoří vnitřek jednoho krápníku, je malé tlačítko. Stiskněte ho a pokračujte. Další tlačítko objevíte na ochozu, kde leží pět Magic Rings. Postupně tak dojdete až k trochu pyšné královně. Popovídejte si s ní, získejte informace o městě mrtvých a odejděte. Vpravo od vchodu je několik Magic Rings. Abyste si zkrátili cestu, vejděte na prostředek pravé lávky a skočte do neznáma - dopadnete do vody. Pro bázlivější je poblíž výtah, který jezdí až dolů. Doplavte k ohradě, ve které se skrývají velká zvířata podobná jakům. Čichněte k nádobě - smrdí. Promluvte si s jezdcem a zkuste osedlat jednu kreaturu. Nepůjde vám to, a tak zbývá nouzové řešení - napít se vody a tak získat nové tělo. Na monstru dojeďte až ke kamenu ve skále, který stisknutím Enteru odvalíte. Chvíli utíkejte, až doběhnete k vratům, za kterými číhá nepřítel. Máte dvě možnosti, buď ho umlátíte, nebo umlátí on vás a vy si vezmete jeho tělo. V druhém případě budete silnější, ale nesmíte sami sebe v souboji moc poškodit. Ať dopadne boj jakkoliv, po něm vejdete do města mrtvých, Hamestaga'nu. Nejdřív budete střílet pouze pekelné psy. Projděte až do nejjižnější části města a promluvte si s knihou. Autosave je napravo od oltáře. Nastává nepříjemná, stokrát opakovatelná akce. Do duchů nestřílejte, nedají se zabít. Otočte se zády k oltáři a budete se dívat na sever. Jděte rovně a zahněte na východ, ke kryptě. Stiskněte Enter a jeden ze tří duchů vyletí ke knize. Pakliže najdete špatnou kryptu, tak to bude bolet. Další "správná krypta" je na severovýchod od knihy, těsně za malou nádržkou s vodou. Poslední je poněkud komplikovaná. Vraťte se k oltáři a seskočte dolů. Po levé straně uvidíte chodníček vedoucí do výše. Je na něm i lékárna. Těsně před lékárnou se zastavte a podívejte vlevo - uvidíte kamenný ostroh ve tvaru špice. Skočte na ni a seskočte doprava. Najdete pekelného psa a pod schody poslední kryptu. Vraťte se zpět ke knize a vstupte mezi duchy.
Hrdina k mání?
(Kushulai'n' a Barkayal)
Duchové vás teleportují na ostrov. Jděte stále rovně kolem save prstenů, až uvidíte létající loď. Po šikmé stěně sjeďte dolů a pobíhejte po plošinkách, dokud vás jedna z nich nevyveze výš. Přeskočte mezeru a vstupte do lodi. Najděte hrdinu a popovídejte si. Za pár minut budete v jeho těle. Seberte meč a Magic rings za trůnem, poté vstupte do zeleného portálu. Finální souboj s hlavním padouchem vás očekává.
Astaroth
Podél lávy dojděte ke schodišti a černým dveřím. Uložte si pozici. Projděte dál a užijte si neuvěřitelného prolnutí démona a stroje. Až začne souboj, nezapomeňte se držet za Astarothovými zády a střílet do malé lysinky na zádech. Tam je nejzranitelnější. Kromě toho musíte přestřílet všechna vlákna, která ho spojují se superpočítačem Ix. To se podaří jedině zničením krystalických sféroidů. Je to dřina a minimálně jednou se budete muset vystavit Astarothovým střelám. Žádný návod na zničení koulí neexistuje. Až bude Astaroth volný, běhejte kolem něj, střílejte ho do hlavy, lysiny na zádech a dalších míst, jejichž zranitelnost zjistíte sledováním nepřítelovy energie. Astaroth dělá pár povedených triků, takže se nelekněte, až vám přistane na hlavě. Když Astarotha silněji zasáhnete, začne se třást a je chvíli bezbranný. Hodně štěstí, závěrečný souboj je těžší než cokoliv jiného. Na druhou stranu, dostanete zpět svou duši.
Pavel Dobrovský
<< HOME