OMIKRON

 HOME : LINKS  ABOUT : RSS 


game


HOURS - The Pretty Things are Going to Hell

The Pretty Things are Going to Hell (4:40)

What to wear?
What to say?
What to do on a sunny day?
Who to phone?
Who to fight?
Who to dance with on a sunday night?

Reaching the very edge, you know
Reaching the very edge
Going to the other side, this time
Reaching the very edge

You're still breathing but you don't know why
Life's a bit and sometimes you die
You're still breathing but you just can't tell
Don't hold your breath but the pretty things are going to hell

I am a drug, I am a dragon
I am the best jazz you've ever seen
I am a dragon, I am the sky
I am the blood at the corner of your eye
I found the secrets, I found gold
I find you out before you grow old
I find you out before you grow old

What is eternal?
What is damned?
What is clay and what is sand?
Who to dis?
Who to truss?
Who to listen to?
Who to suss?

The pretty things are going to hell
They wore it out but they wore it well, ...

DAVID BOWIE / REEVES GABRELS - 1999
-- MUSIQUE: BOWIE / GABRELS --





Les jolies choses vont en enfer

Que porter?
Que dire?
Que faire par une journée ensoleillée?
A qui téléphoner?
Contre qui se battre?
Avec qui danser un dimanche soir?

J'arrive tout au bout, tu sais
J'arrive tout au bout
Je passe de l'autre côté, cette fois
J'arrive tout au bout

Tu continues de respirer mais tu ne sais pas pourquoi
La vie est courte et parfois tu meurs
Tu continues de respirer mais tu ne peux pas dire pourquoi
Ne retiens pas ton souffle mais les jolies choses vont en enfer

Je suis une drogue, je suis un dragon
Je suis le meilleur souffle que tu aies jamais vu
Je suis un dragon, je suis le ciel
Je suis le sang au coin de ton oeil
J'ai trouvé les secrets, J'ai trouvé l'or
Je te découvre avant que tu ne vieillisses
Je te découvre avant que tu ne vieillisses

Qu'est-ce qui est éternel?
Qu'est-ce qui est damné?
Qu'est-ce qui est glaise et qu'est-ce qui est sable?
Qui enterrer?
Qui enchaîner?
Qui écouter?
Qui pomper?

Les jolies choses vont en enfer
Elles usent mais résistent à l'usure, ...

DAVID BOWIE / REEVES GABRELS - 1999
-- MUSIQUE: BOWIE / GABRELS --
TRADUCTION: C. A.

HOURSTuesday, October 05, 1999
<< HOME

Previous News

1996-2022 "Omikron Game". This is a private blog to keep articles online through years for my bad memory. Please respect authors rights and ask them for material. Some links may lead to 404, is not our fault.